י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"השב"כ מענה יהודים" • צפו

פעילי ימין הפגינו מול ביתה של השרה שקד

כ-400 איש הפגינו מוקדם יותר מול ביתה של שרת המשפטים איילת שקד • צפו בתיעוד

פעילי ימין הפגינו מול ביתה של השרה שקד
המפגינים הערב מול בית השרה צילום: באדיבות המצלם

כ-400 איש הפגינו מוקדם יותר היום (שלישי) מול ביתה של שרת המשפטים איילת שקד בשכונת רמת החייל בתל אביב, במחאה על תנאי כליאתם של שלושה קטינים בשב"כ. הקטינים מנועי מפגש עם עו"ד ומצבם אינו ידוע.

כוחות גדולים של משטרה חוסמים את הגישה לביתה של השרה ולא מאפשרים למפגינים להגיע לבית. בהפגנה הקרינו המפגינים את תחקיר "עובדה" על תרגיל כלא עכו, שהתרחש בעת חקירת שב"כ כנגד צ', קטין יהודי שהיה מנוע מפגש עם עו"ד.

במקביל, כמה עשרות מפגינים חוסמים בשעה זו את הכניסה לירושלים סמוך לגשר המיתרים במחאה על מעצר הקטינים בשב"כ. המפגינים קוראים "שב"כ שווה קגב". כוחות משטרה גדולים זורמים למקום והחלו לפנות את המפגינים מהכביש.

בהפגנה נשאו דברים אביו של אחד מהקטינים, ואמו של קטין נוסף. האמא פנתה לשקד ואמרה "אני אמא ואת אמא, אני מבקשת ממך השרה שקד, מתעסקים עכשיו בדיני נפשות, אני מתחננת שהבן שלי יפגוש עו"ד. שתינתן לילדים שלנו הזכות המלאה לפגוש עו"ד, זה מה שאני מבקשת ממך, זה מה שהלב שלי מבקש, מבקשת שיכנס גם ללב שלך. זה כל בקשתי".

האם הוסיפה "להבדיל, מחבלים מקבלים עו"ד, אפילו דמניוק קיבל עו"ד, איך הילדים שלנו - ילדים טובים שנלחמים על האדמה הזאת לר מקבלים?? מתחננת תתערבי כדי שהם יקבלו עו"ד" אמרה האם.

מיכאל פואה פעיל חברתי נשא אף הוא דברים ופנה לשקד "כבר פעם אחת בדומא שיקרו לך ואמרו שאין עינויים. אל תתני שישקרו לך שוב. תעצרי את העוול. הם מענים אנשים לפני שהם בודקים אליבי, לפני שהם חוקרים, הם עושים הכל כדי לקבל הודאה. צריך לפרק את המחלקה היהודית בשב"כ. הסירו את ידכם מהנערים, אנחנו לא נישן עד שהנערים ישוחררו. לא ניתן שיפגעו בהם" הוסיף פואה.

כפי שדיווח מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים', שרות הביטחון הכללי האריך היום את הצו החריג אשר מונע מהקטינים אשר נחקרים בימים אלו בשב"כ לראות עו"ד. הצו הוארך עד ליום שישי, מעצרם של השלושה הוארך עד ליום ראשון הקרוב.

מהשב"כ נמסר בתגובה: "שירות הביטחון הכללי הינו ארגון ממלכתי שייעודו הראשון במעלה הינו סיכול איומי טרור, וכל פעולותיו מבוצעות על פי הדין".

עוד נמסר כי "העצורים בחקירות השב״כ מקבלים את מלוא הזכויות להן הם זכאים ע״פ חוק. הטענות בדבר מניעת זכויותיהם של הנחקרים בניגוד לדין, משוללות כל יסוד ומטרתן, בין השאר, להסיט את הדיון מהחשדות בגינן נעצרו לחקירה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד