י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הרשויות מטרפדות

הקבורה של הפעוט שמעון חיים ז"ל מתעכבת

הרשויות מסרבות לאשר את שחרור וקבורת הפעוט שעל פי החשד נחנק במודיעין עילית • המטפלת נחקרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות ושוחררה • בפרקליטות מתעקשים לערוך מחר בדיקה נוספת במכון הפתולוגי

הקבורה של הפעוט שמעון חיים ז"ל מתעכבת
בדיקת MRI בבית חולים צילום: pixabay

מאז פטירת הפעוט שמעון חיים ז"ל, בשעות הצהרים (שלישי) בעת ששהה אצל מטפלת בעיר מגוריו מודיעין עילית, נערכים מאמצים להביאו לקבורה, אך מסתמן כי זה כבר לא יקרה היום.

על פי החשד הראשוני, הפעוט, בן שמונה חודשים, נחנק במהלך האכילה ואיבד את הכרתו, תוך כדי שהוא שוהה אצל מטפלת.

הוא פונה לבית החולים תל השומר, שם לאחר מאמצים רבים נאלצו לקבוע את מותו. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי בבית החולים ערכו לפעוט בדיקת CT, צילום לא פולשני, שנועד לתת תמונה תלת-ממדית של פנים הגוף - על מנת לשלול חשד לפלילים.

עם זאת, המטפלת נחקרה על ידי חוקרי משטרת מחוז ש"י, בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בתום חקירתה שוחררה לביתה.

תושב העיר אמר ל'בחדרי חרדים' הערב "אני מכיר אותה היטב, היא מאוד מסורה, אין מצב שהיא קשורה לזה בצורה כזו או אחרת, גם לא ברשלנות". לדבריו, ילדיו היו אצלה והוא ימשיך בעתיד לשלוח אליה את ילדיו.

אולם טופס אישור קבורה, טרם התקבל. "בדיקת ה-CT בתל השומר יצאה תקינה לחלוטין, משום מה בפרקליטות מתעקשים לערוך בדיקה נוספת במכון לרפואה משפטית באבו כביר", אומר ל'בחדרי חרדים' מיכאל גוטווין, רכז המחלקה המשפטית בארגון זק"א.

לדברי גוטווין: "הבדיקה תיערך רק מחר, אני מקווה כי מיד לאחר הבדיקה, יתקבל אישור הקבורה".

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות בטיחות ילדים עולה כי בשנת 2018 מתו 6 ילדים עקב חנק. משנת 2008 מתו 104 ילדים מחנק. רוב מקרי התמותה (כ-80%) היו של פעוטות בגילי 0-4 וכ-63% מהמקרים התרחשו בבית ובחצר הבית.

פעוטון מודיעין עילית גרימת מוות ברשלנות מכון לרפואה משפטית בדיקת סי טי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד