י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אושרה ייצוגית נגד מפעל הפיס: הטעה בפרסום סיכויי הזכייה בהגרלה

התובעים הגישו תביעה בסך 8.2 מיליון שקל, שבה טענו כי סיכויי הזכייה בפועל בהגרלת המשחק 1,2,3 נמוכים ממה שפירסם הפיס באתר האינטרנט

  • ט' שבט התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר שלשום תביעה ייצוגית בסך 8.2 מיליון שקל נגד מפעל הפיס בנוגע להגרלת 1,2,3, בטענה כי הפיס הטעה בפרסומיו את משתתפי ההגרלה.

המבקשים, נורית ובעלה המתמטיקאי ד"ר אברהם נדר, טענו כי מפעל הפיס הטעה את המשתתפים בהגרלה בנוגע לסיכויי הזכייה. הם ציינו כי באתר האינטרנט של מפעל הפיס נכתב כי הסיכוי לזכות בפרס הגדול במשחק המשולב הוא זכייה אחת על כל 3.6 הגרלות והסיכוי לזכות בפרס השני הוא זכייה אחת על כל 200 הגרלות. התובעים טענו, באמצעות עו"ד רם גורודיסקי, כי בפועל סיכויי הזכייה נמוכים בהרבה.

הגרלת 1,2,3 של הפיס היא הגרלה יומית הנערכת שבעה ימים בשבוע. במסגרת ההגרלה, על המשתתף לבחור שלוש ספרות, ואם צירוף הספרות שבהן בחר נבחר גם על ידי מכונות ההגרלה של מפעל הפיס - הוא זוכה. הגרלה זו כוללת שני סוגי משחקים: משחק רגיל, שבו ניתן לזכות בפרס אחד, ומשחק משולב שבו המשתתפים יכולים לזכות באחד מבין ארבעה פרסים.

התובעים טוענים כנגד הפרסומים אודות סיכויי הזכייה במשחק המשולב. הם הסבירו כי בשל שיטת חישוב הזכייה, משתתף בהגרלה שבחר שלוש ספרות זהות לא יכול לזכות בפרס ולכן הפרסום של הפיס מטעה.

במפעל הפיס טענו להגנתם כי ההבדלים סיכויי הזכייה שעליהם הצביעו התובעים אינם סותרים את החוזה בין מפעל הפיס לבין המשתתפים בהגרלה, והם אינם אסורים לפי החוק. בפיס הסבירו כי לאחר שהוגשה התביעה הם שינו את הנתונים שפורסמו באתר האינטרנט. עוד נטען כי כשפרסמו את סיכויי הזכייה באתר, אנשי הפיס לא ידעו כי המידע שגוי, אך בכל מקרה הדבר לא פגם בערך ההגרלה.

השופטת שושנה אלמגור ציינה בהחלטתה לאשר את הדיון בייצוגית כי "התובעים הניחו תשתית עובדות המצביעה על קיומן של עילות תביעה ראויות לפי חוק הגנת הצרכן, חוק החוזים, חוק עשיית עושר ולא במשפט ועוולת הרשלנות. כמו כן הונחה דעתי כי נתקיימו התנאים המוקדמים לאישור התובענה כייצוגית, על פי חוק תובענות ייצוגיות".

לפי החלטתה, הקבוצה הייצוגית תכלול את כל משתתפי ההגרלה בשנה שקדמה להגשת התביעה, ששלחו למפעל הפיס טופס סימון ובו צירופים הכוללים שתי ספרות זהות, או שלוש, ובעקבות זאת זכו בפרס השלישי או בפרס הרביעי, או שכלל לא זכו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד