י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הקופה בגרעון"

חבר המועצת מ'דגל' הגיע לראש העיר | פרסום ראשון

כשברקע שמועות וטענות של חלק מהציבור החרדי בפתח תקווה לאפליה מצד העירייה, על השארת האשכנזים בחוץ. הגיע ר"י חברון וחבר המועצת של 'דגל התורה' הגר"ד כהן לביקור בלשכתו של רמי גרינברג • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים והתמליל המלא מהשיחה בין שני האישים 

הגר"ד כהן בלשכתו של רמי גרינברג. צילום: באדיבות המצלם
הגר"ד כהן בלשכתו של רמי גרינברג. צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: בעוד 'דגל התורה' נמצאת מחוץ לקואליציה העירונית בפתח תקווה, פגישה מיוחדת התקיימה בלשכת ראש העיר רמי גרינברג עם ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' ובפגישה נדונו עניינים ציבוריים שונים של הציבור החרדי בעיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אין זו הפגישה הראשונה בין השניים. מיד אחרי הבחירות, נפגשו ראש הישיבה הגר"ד כהן וראש העיר לפגישת הכרות בבית אחד מבוגרי הישיבה בעיר. בעקבות אותה ישיבה שהתארכה מעבר למצופה והוגדרה בפי משתתפיה כ'ידידותית מאד', סוכם להמשיך את הקשר לתועלת הציבור ולקיים ישיבה נוספת לקידום הצרכים של הציבור החרדי ובתוכם קהילות בוגרי הישיבה בעיר.

כפי שדווח בעבר ב'בחדרי חרדים', הציבור החרדי בעיר נותר בחלקו מחוץ לקואליציה העירונית לאחר הבחירות האחרונות, רק תנועת ש"ס בראשות אוריאל בוסו שתמכה בראש העיר הנבחר, הצטרפה לקואליציה העירונית והפכה לשותפה מלאה בניהול העיר.

בתחילת הפגישה הביע ראש העיר ביקורת קשה על התנהלות נציגי הציבור בקדנציות הקודמות ועל אופי חלוקת כספי הציבור שהושקעו ברובם הגדול וללא הצדקה בפרויקטים יקרים מאד על חשבון הקופה הציבורית וסיפר כי בכניסתו לתפקיד לפני חודש וחצי נדהם למצוא את קופת העירייה בגרעון של עשרות מליונים עקב חלוקת משאבים מעוותת ובזבזנית, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

לדברי גרינברג, הוא נאלץ לגבש לטווח המיידי, תוכנית התייעלות כדי לאזן את קופת העירייה מחד, ומאידך לעשות חלוקת משאבים חדשה ונכונה לפי צרכי התושבים.

"אני לא מחפש אשמים או התחשבנויות, אני גם לא מחפש חיים קלים", הבהיר ראש העיר החדש, "באתי לעבוד קשה  ולקחתי על עצמי להוביל את התהליך הקשה באופן אישי וישיר מול הממסד העירוני ומול התושבים".

הגר"ד כהן וגרינברג בסיום הפגישה. צילום: באדיבות המצלם

 

לדברי הנוכחים, ראש העיר לא נראה מתרגש מהשמועות העכורות שמסתובבות בעיר – "אותם אנשים המוגדרים בתלמוד בשם המפוקפק 'אינשי דלא מעלי' ששיחקו בכספי הציבור ועשו בו כבתוך שלהם במשך שנים. לאחרונה במקום לבצע את תפקידם כאופוזיציה, מסיתים ומפיצים שמועות זדוניות בשיתוף פעולה עם עיתונאים זולים שאינם מעורים בפרטים מנסים ליצור פאניקה בציבור. כך היה בתקופת מערכת הבחירות וכך לצערי זה ממשיך עכשיו".

ראש העיר הדגיש שוב ושוב כי אין מדובר באפליה של ציבור זה או אחר, "אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם בוסו – בכל האגפים והמחלקות בעירייה אנחנו 'מהדקים חגורות' מצמצמים ועושים סדר. המטרה שלנו היא להתמקד ולהשקיע בפעולות שבסופו של תהליך התושבים כולם ללא יוצא מן הכלל יהנו ממנו בשלב זה יהיה קצת קשה, אבל אחר כן בעז"ה נעלה על דרך המלך והציבור יקבל מהעירייה יותר".  

בהמשך סיפר לראש הישיבה כי הקים פורום מנהלי מוסדות חינוך חרדיים ודתיים בעיר, שבה ידונו באופן ישיר ואישי הצרכים שלהם והדרכים שבו העירייה תסייע בידם. לדבריו, "הציבור הדתי והחרדי וצרכי הדת בפ"ת חשובים לי כראש עיר וכיהודי שומר מצוות ואני מתכוון להיות מעורב בניהול השירות באופן אישי. יחד עם הרבנים וראשי הקהילות אעמוד על כך שתקציבים יגיעו לציבור ולא באמצעות עסקנים ואינטרסים זרים – גם בתחום זה, העירייה בראשותי תשרת את התושבים ישירות והתושבים בעז"ה יקבלו יותר".

ראש הישיבה הגר"ד כהן שב והעלה בפגישה וביקש את מעורבותו האישית של ראש העיר, גם בקידום ענייניהם של קהילות בוגרי ישיבת חברון ברחבי העיר שלא זכו לטיפול הולם במהלך השנים שעברו והיו סוג של בנים חורגים.

הגר"ד אף סיפר לראש העיר כמה מאמצים השקיע באופן אישי במהלך השנים בכדי לנסות לסייע לבני הקהילות בוגרי הישיבה ולמרות הכל נמצאים עדיין, גם אחרי שנים רבות של המתנה וקיום בקרוואנים צפופים - בתהליכי בניה ארוכים ומתישים. ראש העיר הבטיח לראש הישיבה כי גם עניינם של קהילות אלו יטופלו על ידו באופן אישי וכי יעשה את הכל לסייע להם ולמצוא פתרונות הולמים.

בסיום הפגישה. ראש הישיבה הזמין את ראש העיר לביקור בישיבת חברון בירושלים, כשהם מסכמים לשמור על הקשר הטוב ויחסי הידידות האישיים שנוצרו.

הגר"ד כהן וגרינברג בפגישתם הקודמת. צילום: באדיבות המצלם

רמי גרינברג הרב דוד כהן ישיבת חברון פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד