י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גנבו מבלי להניד עפעף

שבעה עצורים בהונאת לקוחות בנק הדואר

חוליה של גנבים נעצרה הבוקר בפשיטה משטרתית מתוכננת לאחר חקירה סמויה. ארבעה סוכני דואר העבירו פרטים חסויים של לקוחות הבנק לשלושה אנשים חיצוניים שהשתמשו בממצאים למשיכת מאות אלפי שקלים | סיפור על רשע ופשע

בנק. אילוסטרציה
בנק. אילוסטרציה צילום: מצלמת אבטחה

הותר לפרסום כי בתום חקירה סמויה, פשטו הבוקר (רביעי) שוטרי משטרת ישראל על בתיהם ועסקיהם של שבעה חשודים במזרח ירושלים, בחשד כי פעלו כחוליה וגנבו בעורמה ובתחכום מאות אלפי שקלים מלקוחות שניהלו חשבונותיהם בבנק הדואר.

"מדובר בתושבי מזרח ירושלים העובדים בסניף של בנק הדואר, בו תושבי האזור ואף שכניהם וקרובי משפחותיהם של החשודים מפקידים בו 'בבטחה' את כספם היחיד, והחשודים בעזות מצח מבלי להניד עפעף גונבים מהם את כספם תוך ניצול תפקידם וגישתם הישירה לחשבונותיהם." ציינו הבוקר במשטרה.

ראשיתה של חקירת המשטרה הסמויה בדיווח שהתקבל מדואר ישראל, אודות חשד למשיכת כספי לקוחות בנק הדואר ע"י אנשים המתחזים לזהותם. במקביל, החלו להתקבל במשטרה תלונות מהלקוחות אודות עבירות דומות, ועד כה הוגשו 19 תלונות ע"י לקוחות שהנם תושבי מזרח ירושלים.

חוקרי ההונאה ופשיעה כלכלית של משטרת ישראל כאמור החלו בחקירה סמויה, במהלכה עלה חשד למעורבותם של 4 חשודים, סוכנים בדואר ישראל באחת משכונות מזרח ירושלים.

עוד הצליחו חוקרי המשטרה לחשוף 3 חשודים נוספים החשודים כי הם חלק מהחוליה ושעל פי החשד פעלו בדפוס פעולה דומה בכלל המקרים, וכך פעלה השיטה:

ארבעת החשודים העובדים בסניף בנק הדואר, נהגו על פי החשד להיכנס לחשבונותיהם של הלקוחות ולבדוק את יתרת חשבונם מבלי שנדרשו לעשות זאת, ובחשבונות בהם איתרו יתרה גבוהה, על פי החשד העבירו את פרטיהם המזהים לשלושת החשודים הנוספים (שאינם עובדי בנק הדואר).

שלושת החשודים הנוספים על פי החשד השתמשו בתעודות זהות מזויפות בהם פרטיהם של הלקוחות, ועפ"י החשד ביצעו משיכות הכספים מהחשבונות בסניפי הבנק ברחבי הארץ בסכומים משתנים של עשרות אלפי שקלים ובסך מצטבר של כ–300 אלף שקלים.

עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, בשעות הבוקר המוקדמות, פשטו בלשי משטרת ישראל על בתיהם ובית עסק של אחד מהם, ועצרו אותם לחקירה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך, שימוש במסמך מזויף וקשירת קשר לפשע.

בהמשך היום יובאו מי מהם בפני בית המשפט לדיון בעניינו.

"חקירת המשטרה שחשפה את חברי החוליה, דפוס פעולתם והביאה למעצרם, מהווה רובד נוסף בפעילותה ונוכחותה של המשטרה במזרח ירושלים למען כלל תושבי המקום במטרה לשמור על ביטחונם, רכושם ושלומם, ולהרחיק מסביבת חייהם את אלו המנסים לפגוע בהם בדרכים שונות" ציינו במשטרה והוסיפו, "נדגיש כי עבירות עוקץ וגניבה דוגמת אלו יכולות להתרחש בכל מקום בו מוחזקים כספים ובכל חשד לעבירה יש להעביר דיווח מידי למשטרה".

חוליית גנבים בנק הדואר פשיטה משטרתית מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד