י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חבל על דאבדין ולא משתכחין

אבל בציונות הדתית: הרב הנערץ נפטר מהמחלה

מהרבנים הבולטים בציונות הדתית הלך הבוקר לעולמו, לאחר מחלה קשה | ראש הממשלה והשרים פרסמו הודעת אבל על לכתו בטרם עת בגיל 65 | "החלל שהשאיר, משמעותי עוד יותר בימים אלו של בירור דרכה הציבורית של הציונות הדתית"

הרב אלישע וישליצקי זצ"ל. צילום: ערוץ 7
הרב אלישע וישליצקי זצ"ל. צילום: ערוץ 7

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרב אלישע וישליצקי זצ"ל, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית לאחר מחלה והוא בן 65 בפטירתו.

הרב וישליצקי התגורר בשכונת קריית משה בירושלים והעביר שיעורים באופן קבוע עד שחלה. אמש, כמו בכל התקופה האחרונה, נערכה תפילה מיוחדת לרפואתו של הרב במכון מאיר.

בהודעת המשפחה נאמר, "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. בצער ובשברון לב אנו מודיעים על הסתלקותו של בעלי, אבינו, סבנו חתננו, ואחינו - אהובנו מורנו ורבינו הרב אלישע וישליצקי זצ"ל. אוהב ישראל, מחזק ברכים רפות, קשוב ועובד ה' באמת באהבה ובאמונה".

הרב וישליצקי למד בצעירותו במדרשיית נעם ולאחר מכן בישיבת מרכז הרב, והיה מתלמידיהם של הגאון רבי צבי יהודה הכהן קוק והרב יהושע צוקרמן. במשך כשמונה שנים העביר הרב וישליצקי פינה שבועית בתחנת הרדיו של 'ערוץ 7'.

המנוח זצ"ל, חיבר כמה ספרים העוסקים בעיקר בבעיות השעה ותיקון הנפש הפרטית והכללית, מתוך גישה של אמונה והעצמת כוחות הנפש להתמודדות עמן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער כבד על מותו של הרב, "‫אני מביע צער עמוק על פטירתו של הרב אלישע וישליצקי, מרבני הציונות הדתית. הרב וישליצקי תרם תרומה אדירה לייסוד הגרעינים התורניים שמסייעים רבות לחברה הישראלית בכל רחבי הארץ. הוא אהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל - וכך נזכור אותו תמיד. יהי זכרו ברוך‬".

מפלגת 'הבית היהודי' הוציאו הודעת אבל וציינה כי "הרב אלישע העמיד אלפי תלמידים בכל הארץ והיה מורה דרך לסוגיות ציבוריות ולאומיות. החלל שהשאיר, משמעותי עוד יותר בימים אלו של בירור דרכה הציבורית של הציונות הדתית. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

גם יו"ר 'הימין החדש' נפתלי בנט פרסם הודעת אבל על לכתו, "הרב אלישע וישליצקי, מגדולי אנשי האמונה בדורנו, נלקח מאיתנו. הרב אהב כל יהודי ונמנה בין תלמידי החכמים המרבים שלום בעולם. בענווה גדולה,באמונה ובאהבה תמימה הוא חיבק כל אחד ואחת כדי להכניס אותם לתוך האוהל. ‏לרב הייתה תרומה גדולה בהקמת הגרעיניים התורניים ומוסדות חסד רבים. ‏יהי זכרו ברוך".

הודעות צער ואבל רבות מתפרסמות בשעה האחרונה מאז היוודע דבר פטירתו.

הלוויה תתקיים היום יום רביעי בשעה 18:30 במכון מאיר בירושלים ומשם הסעות לבית החיים בהר הזיתים בירושלים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

הרב אלישע וישליצקי הציונות הדתית הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד