י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות 'בחדרי חרדים'

יומוני אגו"י במתקפה: "חרפה נוראה ואנושה"

בעקבות הדיווח ב'בחדרי חרדים' על דברי שר התחבורה ישראל כץ, לפיהם הוא מנע חילול שבת בפאתי עיר התורה והחסידות בכך שהעובדים הינם נכריים, בבטאוני 'אגודת ישראל' יוצאים במתקפה

יומוני אגו"י במתקפה: "חרפה נוראה ואנושה"
כץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעוד חילולי השבת וההתקפות נגד שר התחבורה ישראל נשכחו וירדו מסדר היום, יומוני אגודת ישראל, 'המודיע' ו'המבשר' יוצאים במתקפה מחודשת כנגד השר ישראל כץ בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים'.

הבוקר, (רביעי) הביאו ביומונים את דברי הוועדה למען קדושת השבת שטוענת כי, "איסור עבודות הרכבת הקלה בשבת – הוא כמובן גם מתחת לקרקע ולא רק במפלס העליון, וגם אם העבודות נעשות על ידי נכרים". זאת בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' כי שר התחבורה התחייב לנציג הליכוד בבני ברק שהעבודות ברכבת הקלה בעיר יתקיימו רק על ידי נכרים.

ביומנים תקפו ומחאו נגד השר כץ מבלי להזכיר את שמו, וכן נגד נציג הליכוד המקומי, וכתבו כי הדברים נכתבו "במחאה על ניסיון של פוליטיקאי מהליכוד לסכם דברים בנושא השבת עם איש מפלגתו, בניגוד לקביעה ההלכתית של הרבנים בבני ברק". עוד ציינו כי, "יעקב וידר בימים אלה פרסם בקול תרועה, כביכול "הישג" שלו, בנושא חילולי השבת בעבודת הקמת הרכבת הקלה".

ב'המודיע' ציינו עוד כי, "חרפת העבודות מחללות השבת בהקמת הרכבת הקלה, הסעירה ומסעירה את הציבור. למרבה הקלון, העבודות נעשות בחסות ממשלתית, ותוך הפרה בוטה של ההסכמים המוקדמים עם עיריית בני ברק שלא יהיו כל חילולי שבת בעבודות".

עוד נכתב כי, "החרפה נוראה ואנושה, שכן בני ברק היא עיר התורה החסידות והשבת, וידועה בכל העולם כולו כמקום בו נשמרת השבת. למרות ההבטחות וההסכמים, ובחסות ממשלתית ושל בתי המשפט – מחללת חברת נת"ע את השבת בעבודות הקמת הרכבת".

ב'המודיע' מפריכים את הבשורה שהביא השר ישראל כץ בכך שהעובדים במקום אינם יהודים וכתבו, "הטענה היתה, כאילו העובדים הם לא יהודים. עוד מבלי להיכנס לשאלת אמיתות הטענה נוכח המציאות, הרי שהרבנים הבהירו כי עבודות אסורות בשבת, גם אם הן נעשות בידי לא יהודים, בשירותם של יהודים".

"עתה", תקפו ביומונים את הנציג הליכוד בבני ברק בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' וכתבו, "פורסם בשם נציג הליכוד בעירייה, כי הוא נפגש עם שר התחבורה, בעניין הרכבת הקלה. כפי הציטוט, אמר שר התחבורה כי "אין ולא יהיו חילולי שבת בבניית הרכבות ומתבצעות בשבת רק עבודות תת קרקעיות למניעת קריסת תשתיות שהן פיקוח נפש וגם זה על ידי עובדים שאינם יהודים בלבד"".

ביומונים הביאו את דברי הוועדה למען קדושת השבת שהבהירה כי, "מדובר במחזור טענות מחללי השבת והצגתן מחדש, והפעם כאילו היו 'הישגים'. הלוואי שהיה כן הדבר, שאין ולא היו חילולי שבת בעבודות. העבודות נעשות בלי להתחשב לא בתורה ולא בהלכה, ובוודאי שלא בהלכות פיקוח נפש".

"נציג הליכוד" הוסיפו בוועדה, "פגש עם איש מפלגתו, שהפרסום מציג אותו כמקורבו של שר התחבורה, ושניהם מקיימים, כביכול, בינם לבין עצמם, משא ומתן על דברים שחבר המועצה לא מוסמך בהם ואינו משקף את עמדת העיריה ובוודאי לא את עמדת הרבנים. נושא פיקוח נפש ושבת קודש אינו נתון להכרעה של פוליטיקאים, אלא לקביעתם ההלכתית של רבנים. ידוע וברור שהרבנים אסרו את העבודות, וחבל שחבר עירייה חדש מצא לעצמו כר "להתיר" כביכול את חילול השבת ולפצוע את רקמת השבת המקודשת בעיר בני ברק".

יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק וראש המטה החרדי בליכוד, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "העסקנים שוב נתפסו משקרים במצח נחושה גם לרבנים וגם לציבור לאחר שהתברר שאין כלל חילולי שבת בחפירות הרכבת הקלה בבני ברק. שבת קודש חשובה גם לי וגם לשר התחבורה וגם לליכוד הרבה יותר מלאותם עסקנים שלמרבה הצער מנסים לעשות בה שימוש פוליטי ציני".

"אני מחויב רק לתושבי בני ברק ולכן אמשיך לפעול למענם ולקדם את שדרוג תשתיות התחבורה בעיר. שוב, בלי הפגנות ובלי כותרות - הליכוד הוא זה שמנע את חילולי השבת, הליכוד הוא זה שמחבר את בני ברק ואת שאר חלקי הארץ, הליכוד הוא זה שמצמצם את הפערים, ובעזרת ה' הליכוד יגדיל את כוחו בבחירות וימשיך לעשות כך", הוסיף וידר.

שר התחבורה ישראל כץ עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד