י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
העיתונאים נקנסו

אנשי 'יתד' ו'הפלס' ישלמו כ-200,000 ש"ח

כחמש שנים לאחר הגשת תביעה על ידי עו"ד ללום נגד עיתון "יתד נאמן", חוייב העיתון ועורכיו, שחלקם ערקו לעיתון המתחרה "הפלס", בסכום של כ-200,000 ש"ח

אנשי 'יתד' ו'הפלס' ישלמו כ-200,000 ש"ח
קורא את 'יתד נאמן' צילום: קובי גדעון, פלאש 90

מאז שנת 2014, מתנהל הליך משפטי ארוך בבית משפט השלום בירושלים. מדובר בתביעה שהגיש עו"ד ראובן ביטון ממשרד ביטון בר אשר, בה נטען כי עיתון "יתד נאמן" השמיץ את עו"ד ללום ופרסם נגדו כתבות שקריות.

התביעה הוגשה נגד העיתון יתד נאמן, העורך והמנכ"ל יעקב לבין שלימים ערק ל'הפלס', עורך ואחראי על פרסומים יצחק רוט ועורך ראשי נוסף נתן זאב גרוסמן שלימים ערק ופתח את העיתון המתחרה 'הפלס', וכן נגד הכתב יחיאל סבר. באותה התקופה, הוביל עו"ד יואב ללום את המאבק נגד אפליה בקבלת תלמידות ספרדיות לבתי ספר אשכנזים, ובראשם בעיר עמנואל שזכה לכותרות רבות בכלי התקשורת.

בפסק הדין התקבלה הטענה כי אכן קיימת אפליה וניתנו צווים שאסרו על ההפליה. משהופרו הצווים, עו"ד ללום עתר למתן צווים לפי פקודת בזיון בית המשפט נגד מרכז החינוך העצמאי, דבר שהביא לכדי הטלת עונש מאסר על הורה שימנע מבתו להגיע לבית הספר של החינוך העצמאי עקב התייצבות ללימודים של תלמידות ספרדיות.

עו"ד ללום טען כי הפרסומים בעניין בעיתון יתד נאמן, נגדו ונגד העמותה אותה הקים "נוער כהלכה", כללו ביטויים שיש בהם לשון הרע, כאשר לטענתו "בכוונה לבזות אותו ולהטיל עליו אימה מהמשך נקיטת הליכים כנגד האפליה ומבלי שהנתבעים בקשו לקבל את תגובתו - כמתחייב בחוק".

מנגד, כך מהמסמכים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', טענו הנתבעים כי יש לבכר את חופש הביטוי שניתן לו מעמד מול שמו הטוב של התובע, וכן טענו כי לא מדובר באפליה כי אם שיקולים חינוכיים. לדבריהם, מאחר ושמו של עו"ד ללום לא הוזכר, אין מדובר בלשון הרע.

השופטת מרים ליפשיץ-פריבס קבעה היום (רביעי), כי כלל האמירות שנכתבו בעיתון בתקופת "פרשת עמנואל" הינן בגדר לשון הרע והן שקר, תוך דחיית טענת ההגנה "אמת דברתי" מצד הנתבעים. בנוסף, נקבע כי כלל האמירות הללו אינן עולות כדי הבעת דעה עיתונאית ואינן חוסות תחת הגנת תום הלב.

בשל דברי הלשון הרע החמורים, קבעה השופטת כי על הנתבעים לשלם לעו"ד ללום סכום שעומד על כ-200,000 ש"ח. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי' עולה כי הסכום מתחלק כדלהלן: עיתון יתד נאמן חוייב בסכום של 60,000 ש"ח, העורכים יעקב לבין, יצחק רוט ונתן זאב גרוסמן - כל אחד 20,000 ש"ח, יחיאל סבר חוייב בפיצוי בסך 15,000 ש"ח. בנוסף, חוייבו הנתבעים בתשלום הוצאות משפט בסך כ-40,000 ש"ח ושכר טרחת עו"ד בסך 30,000 ש"ח.

"אני שמח שבית המשפט הבהיר ליתד נאמן שיעור בהלכות לשון הרע על פי החפץ חיים" אמר עו"ד יואב ללום לאחר קבלת פסק הדין. "אני מקווה שב'יתד נאמן' וב'הפלס' וכל הקוראים לעצמם עיתונאים מפלגתיים, הנותנים דרור ללשונם ו/או עטם לפגיעה במי שאינו ממפלגתם - והם יבינו שלמילה שהם אומרים או כותבים, עלול להיות מחיר כספי ומשפטי מלבד דיני שמיים על רמיסת ההלכה".

יואב ללום יתד נאמן נתי גרוסמן יעקב לבין יחיאל סבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד