י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זכה לברכת הגר"ח

האם המפלגות החרדיות יתאחדו לגוש אחד?

האם המהלך שמתבשל על אש נמוכה יקרום עור וגידים? • הערב מתקבל דיווח כי מתנהל משא ומתן בין הסיעות החרדיות להקמת גוש חרדי אחיד • כל הפרטים

האם המפלגות החרדיות יתאחדו לגוש אחד?
דרעי, גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המהלך שנמצא על השולחן כבר חודשים רבים וראשי המפלגות אף נשאלו על כך לאורך השנה האחרונה, עולה שוב לכותרות.

בערוץ 'החדשות' דיווחו הערב (רביעי) כי נעשים מאמצים מחודשים לאחד את דגל, ש"ס ואגודה תחת רשימה אחת.

על פי הדיווח של כתב הדתות של הערוץ, יאיר שרקי, מספר רבנים רוקמים בימים אלה את המהלך של איחוד הסיעות לגוש פוליטי אחד, כאשר שלושתם יתמודדו תחת פתק אחד - כאשר בראשם יעמוד אחד מראשי הסיעות.

ב'משפחה' אף דווח כי המהלך זכה לברכתו של שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, כאשר הרעיון מאחורי המהלך בוחן את האפשרות שהוא יביא להגדלת הכוח של הציבור החרדי בקואליציה הבאה.

נציין כי היוזמה עומדת כעת בבדיקות ראשוניות בלבד ונכון לעכשיו המהלך נראה רחוק מלצאת אל הפועל, אך הימים מעתה ועד להגשת הרשימות ארוכים והכל אפשרי בדרך.

היוזמה מגיעה בעקבות המפץ בימין והחשש כי מפלגות של גנץ או לפיד יגדילו את כוחם והחרדים עלולים למצוא את עצמם באופוזיציה, שעה שלפיד, גנץ ולבני עשויים להביא שוב לממשלה אנטי חרדית.

כמו כן, חשוב לציין כי המכשולים שבדרך עדיין רבים, כאשר מעבר לסידור הרשימה ושאלת העומד בראשה - קיים חשש כי מהלך שכזה יבירח מצביעים מסורתיים שלא יתמכו ברשימה האשכנזית וחסידים אדוקים שלא יתמכו במפלגה הספרדית.

כך או כך, באם המהלך יימשך והאש על סיר הבישולים תגבר, הדבר ייטיב עם ראש הממשלה שיזכה לגוש חרדי חזק של כ-15 מנדטים שיהפכו לשותפים הבכירים של נתניהו מול בנט, המפד"ל (הבית היהודי), כולנו וישראל ביתנו, שעומדים על פחות מעשרה מנדטים בסקרים האחרונים.

דרעי גפני ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד