ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
33 אלף נרצחים בשנה

ביום הראשון לכהונתו: ראש העיר נרצח ביריות

במקסיקו נרצח ביום שלישי, ראש עיר ביום הראשון לכהונתו, בדרכו לפגישה ראשונה בעירייה | במהלך השנה וחצי האחרונים נרצחו במדינה 33,000 איש, 175 מהם פוליטיקאים | מדאיג ואין פותר

ביום הראשון לכהונתו: ראש העיר נרצח ביריות
אילוסטרציה צילום: unsplash

מושל במדינת מקסיקו במחוז אוקסאקה, מבטיח לחקור מקרה הירצחו של ראש העיר טלאקסיאקו, שנרצח ביומו הראשון של כהונתו. המושל אלג'אנדרו מוראט כתב בחשבון הטוויטר שלו, כי נעצר חשוד ברצח.

אלג'נדרו סנטיאגו בדיוק נכנס לתפקידו ביום שלישי האחרון והלך לפגישה הרשמית הראשונה שלו בעירייה, כאשר קבוצה של חמושים פתחה לעברו באש ברחוב, ראש העיר מת מפצעיו בבית החולים, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

ראש העיר שנרצח. (צילום: Facebook, Alejandro Aparicio Morena)

ראש העיר היה חבר בתנועה הלאומית של מקסיקו, המפלגה של הנשיא החדש שנבחר מנואל לופז, ראשי המפלגה פרסמו הודעת תנחומים וקריאה לרשויות להעניש את האחראים.

מקסיקו ידועה כמדינה שבה נרצחים פוליטיקאים על ימין ועל שמאל, פוליטיקאי נוסף נרצח ביום ראשון באותו מחוז, ממשלת המדינה הודיעה על מותו של מריה טורס קרוז בטוויטר עם המשפט, "תנוח על משכבך בשלום."

עוד דווח, כי בשנה שעברה נרצחו יותר מ-33,000 איש במקסיקו. וכי גופות המתים היו מאוחסנים לפעמים בקירור זמן רב מפאת הלחץ של חקירות המוות ואישור קבורה מהמשטרה. בין ספטמבר 2017 לאוגוסט 2018 נרצחו 175 פוליטיקאים. המספר הגבוה ביותר ככל הנראה אי פעם, זאת בשל קיום בחירות באותה תקופת זמן שהסתיימו ב-1 ביולי.

רצח ראש עיר מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד