י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מכות, ירי בגז מדמיע וכדורי גומי

פינוי אלים לפנות בוקר: 5 שוטרים פצועים

אלימות קשה מאוד מופגנת על ידי פעילי ימין קיצוניים, כלפי עשרות שוטרים שהחלו לפנות בוקר לפנות שני קראוונים שהונחו בצורה בלתי חוקית במאחז עמונה, בהוראת ביהמ"ש | במקום 5 שוטרים פצועים כתוצאה מיידוי אבנים  | סמוטריץ' מהשטח: "מי שמתיימר להציג את עצמו כראש ממשלת ימין מפנה יישובים. מקווה שבנט ושקד יגנו את זה"

פינוי אחד הקראוונים הבוקר. נראה, ח"כ סמוטריץ'
פינוי אחד הקראוונים הבוקר. נראה, ח"כ סמוטריץ' צילום: דוברות מטה בנימין

כוחות הביטחון החלו לפנות בוקר (חמישי) את המשימה שהוטלה עליהם, לפינוי האזרחים מהמאחז עמונה בהתאם להחלטת בית משפט המחוזי בירושלים על מנת לאפשר לצה"ל ולמשרד הביטחון לפנות את המבנים והתשתיות שהוצבו במקום.

הכוחות שעלו למקום נתקלו באלימות קשה מאוד, מצד עשרות מתפרעים המשתייכים לימין הקיצוני, שיידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו ברזלים לעבר הכוחות שביצעו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

פינוי אחד הקראוונים הבוקר. (צילום: דוברות מטה בנימין)

במקום חמישה שוטרים פצועים, כתוצאה מפגיעת אבנים ואזרח אחד פצוע גם הוא מיידוי האבנים. הפצועים כעת מפונים לבית חולים וישנם שני עצורים.

כעת המצב בשליטה. ישנם שני מבנים בהם מתבצרים עשרות חשודים והכוחות החלו בפינוי.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' שהגיע למקום הבוקר אמר בראיון לאפי טריגר בגל"צ, כי הוא "מקווה שנפתלי בנט ואיילת שקד יגנו את העובדה שמי שמתיימר להציג את עצמו כראש ממשלת ימין מפנה יישובים". טריגר לסמוטריץ': "המשטרה מדווחת על חמישה שוטרים פצועים. אני מחכה שתגנה את זה". הח"כ השיב מצידו: "אף אחד מהצעירים פה לא פגע בשוטרים".

הפינוי. (צילום: דוברות מטה בנימין)

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, ישראל גנץ אומר הבוקר בתגובה לפינוי: "ראש הממשלה בחר לא לפנות את חאן אל אחמר, אבל לצערנו היה מאוד חשוב לו לפנות את עמונה - במו ידיו הוא הביא לפינוי הזה. אם אתה מתנחל מסתבר, שאין לך זכויות".

במפלגת 'עוצמה יהודית' מגיבים הבוקר לפינוי האלים ואומרים, "הימין הישן ביבי שקד ובנט ביצעו הלילה מעשה נבלה. גירוש יהודים מביתם הוא קו אדום וכאשר מדובר במכות, ירי בגז מדמיע וכדורי גומי על נערים יהודים הרי יש בכך איבוד עשתונות של הממשלה. זו אותה ממשלה שלא מפנה את חאן אל אחמר אך גיבורה על נערים יהודים".

עורכי הדין של ארגון 'חוננו' מעניקים סיוע משפטי עד כה לחמישה עצורים שמועברים לתחנות המשטרה.

בנוסף, למוקד המשפטי של הארגון מגיעים דיווחים על אלימות שוטרים קשה. לדברי אנשי הארגון בסרטונים שהגיעו אליהם מהמקום, ניתן לראות שימוש פסול בגז פלפל, תקיפת נער שישב על הקרקע ע"י שוטר מג"ב באמצעות ברכיה והתזת גז פלפל לתוך מבנים. בנוסף פונו מספר נערים לבתי החולים בעקבות אלימות שוטרים.

עורכי הדין של המחלקה האזרחית בארגון 'חוננו' החלו באיתור שוטרים אלימים ובהגשת תלונות בנושא.

פינוי עמונה פינוי מאחזים תקיפת שוטרים אלימות מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד