י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת טלטלה נוספת במערכת הבחירות?

פרקליט המדינה לשעבר מגלה: מנדלבליט יפרסם החלטתו בתיקי נתניהו בחודש הבא

האם אנו עומדים בפני טלטלה נוספת במערכת הבחירות הנוכחית? פרקליט המדינה לשעבר משה לדור מגלה הבוקר, כנראה מידיעה, כי היועמ"ש מנדלבליט צפוי לפרסם את החלטתו בעניין תיקי נתניהו כבר בחודש הבא, בכדי "להשאיר לציבור מספיק זמן לעכל ולהפנים את המשמעויות של ההחלטה"

פרקליט המדינה לשעבר מגלה: מנדלבליט יפרסם החלטתו בתיקי נתניהו בחודש הבא
משה לדור/בנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר/יונתן זינדל, פלאש 90

"בשלב הזה, בגלל הבחירות, יש אילוץ לפרסם את החלטת היועמ"ש בתיקי ראש הממשלה", כך אומר הבוקר (חמישי) פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, לתמר אלמוג ומוטי גילת ב'כאן רשת ב'.

לדור אומר "להערכתי, זה צריך לקרות לקראת אמצע או סוף פברואר". לדברי היועץ המשפטי לשעבר, הסיבה שמנדלבליט יפרסם את החלטותיו תקופת מה לפני הבחירות, זאת מאחר ולדבריו, "יש להשאיר לציבור מספיק זמן לעכל ולהפנים את המשמעויות של ההחלטה".

באשר למתקפות האישיות נגד עו"ד אביחי מנדלבליט, ‏אומר הפרקליט לשעבר, "ברור שהיועץ המשפטי לממשלה שומע את ההתקפות נגדו, אבל הוא צריך להתעלם מהן. אסור שישפיעו על ההליך המשפטי. לפעמים צריך להתעלם מביקורת קשה, אפילו במחירים אישיים".

‏בעניין תיק 1000, אמר משה לדור כי "השימוש במונחים כמו "מתנות" ו"חברים" מאוד בעייתי. מתנות הן דבר אחר לגמרי מאשר אספקה שוטפת של מוצרי תפנוקים, חלקם בהזמנה, בסיוע של עובדים מנהליים. זה בשום אופן לא הולם את התיאור "מתנות", זה משהו אחר".

בפברואר 2018, המשטרה הגיעה למסקנה כי נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו. בתיק 1000 - פרשת המתנות, יוחסו לנתניהו עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בתיק 2000 - פרשת נתניהו-מוזס, יוחסו לנתניהו עבירות של בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בתיק 4000 - פרשת בזק-אלוביץ', התגבשה נגד נתניהו תשתית ראייתית לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

גיא פלג פרסם השבוע ב'החדשות' על אודות מפגש בו השתתפו נשיאי בית משפט העליון ויועמ"שים לשעבר, במהלכו נועץ היועמ"ש עם בכירי המערכת המשפטית לשעבר בשאלה, האם אין בעיה משפטית עם פרסום הודעת שימוע טרם הבחירות. על פי הדיווח, לדעת כל הנוכחים יש חשיבות לפרסם הודעת שימוע עוד לפני הבחירות ובלבד שזה עד חודש לפני הבחירות. גיא פלג העריך כי היועמ"ש נערך לפרסם הודעת שימוע בתיקי נתניהו עוד לפני הבחירות.

אבישי גרינצייג, כתב לענייני משפט ב'מעריב', צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו וכתב, ‏"ההערכה היא, שאחד המשתתפים בפגישה החליט לעשות סיבוב תקשורתי על היועמ"ש אביחי מנדלבליט. העלה נושא שבכלל לא היה אמור להעלות בפגישה, ולאחר מכן הדליף את העניין מגמתית במטרה לסנדל ולנעול את מנדלבליט על שימוע נגד נתניהו לפני הבחירות".

"‏הכינוס של מנדלבליט וניצן עם פרקליטי המדינה לשעבר והיועצים המשפטיים לשעבר", כך גרינצייג, "היה בכלל הרצאה על 'דיני לחימה' של השופט מנחם פינקלשטיין, והרצאה נוספת על 'מורשת המשפט'. "בטח ובטח שהכינוס לא עסק בשאלה אם יש לזמן את נתניהו לשימוע לפני הבחירות או לא".

משה לדור פרקליט המדינה בנימין נתניהו חקירות נתניהו אביחי מנדלבליט בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד