ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מתנער מאחריות?

הנשיא טראמפ: "שאיראן תעשה מה שהיא רוצה"

לאחר שהחליט לסגת מסוריה והותיר רבים פעורי פה, טראמפ מוסיף להפתיע באומרו: "האיראנים יכולים לעשות מה שהם רוצים שם, סוריה זה רק חול ומוות" | בישראל עדיין לא הגיבו לדברים

הנשיא טראמפ: "שאיראן תעשה מה שהיא רוצה"
טראמפ ופומפאו צילום: רויטרס

אמירה שיצאה מפיו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמורה להדאיג את יושבי המזרח התיכון ובייחוד את ישראל.

הנשיא התייחס אתמול להחלטתו לסגת מסוריה ואמר בעת ישיבת קבינט שהתכנסה בבית הלבן, "בכנות אני אומר לכם, האיראנים יכולים לעשות מה שהם רוצים שם, סוריה זה רק חול ומוות".

טראמפ הגן על החלטתו לנטוש את הכורדים בעלי בריתו ואמר, "ארצות הברית רוצה להגן על הכורדים בסוריה, אך הם מפירים את הסנקציות האמריקניות ומוכרים נפט לאיראן, גם הכורדים הסוריים וגם הכורדים בעירק מוכרים נפט לאיראנים".

טראמפ הוסיף, "אני לא הכנסתי את ארצות הברית לסוריה, אני לא רוצה להיות שם יותר, אני לא יצרתי את הבעיה, זה הממשל הקודם יצר, אומרים שאנחנו ניסוג משם תוך כמה חודשים, אבל אני לא יודע בדיוק כמה זמן זה ייקח".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש שלשום (שלישי) לפגישה בארבע עיניים עם מזכיר המדינה מייק פומפאו בברזיל, שעות לפני שובו ארצה.

נתניהו אמר בהצהרה לתקשורת לפני הפגישה, "אני שמח לראות את מזכיר המדינה פומפאו, ידידנו הטוב, מייק, בפעם השנייה בתוך כחודש".

"יש לנו דברים רבים לדון בהם. נשוחח על שיתוף הפעולה האינטנסיבי בין ישראל לארה"ב שיעסוק גם בשאלות העולות בעקבות ההחלטה האמריקנית לגבי סוריה", הוסיף. "נדון כיצד להעמיק אף יותר את שיתוף הפעולה המודיעיני והמבצעי בסוריה ובמקומות אחרים ועל הדרכים לבלום את התוקפנות האיראנית במזרח התיכון. זאת מטרה משותפת".

ראש הממשלה הביע את הערכתו לממשל האמריקני, "אני מאוד מעריך את התמיכה האיתנה שלך ושל הנשיא במאמצינו להגן על עצמנו בסוריה בימים האחרונים. יש לנו הרבה נושאים לדון בהם".

דונלד טראמפ איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד