י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מפוצצים את הספין?

הח"כים בש"ס נגד אחדות חרדית: יבריח מצביעים - מתמודדים לבד

הקריאה להקים חזית חרדית מאוחדת לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת, נתקלת בהתנגדות מצד חברי כנסת מתנועת ש"ס שחוששים מהמלך ומביעים דאגה באם אכן ייצא אל הפועל | ח"כ יעקב מרגי ל'בחדרי': "התמודדות מאוחדת תגרום לשיבוש זהויות ולהברחת בוחרים"

הח"כים בש"ס נגד אחדות חרדית: יבריח מצביעים - מתמודדים לבד
ח"כ מרגי והשר דרעי צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

התנגדות לאחדות חרדית: שעות לאחר הדיווח על כוונת מספר רבנים לאחד את המפלגות החרדיות תחת רשימה אחת, בתנועת ש"ס מגיבים כי הדבר לא עומד על הפרק ומביעים חשש מהוצאת המהלך אל הפועל.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר יו"ר וועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי כי "מה שיאמרו ויחליטו מועצת החכמים אקבל", "אבל", מרגי מוסיף כי, "אם ישאלו לדעתי אמליץ להתנגד למהלך".

ח"כ מרגי מסביר את דבריו בכך "שכרגע, כשכל אחד נלחם על המפלגה שלו זה עושה רק טוב. ברגע שכולנו נתאחד, אחד יסמוך על השני ולא בהכרח שהכוח החרדי יגדל".

יו"ר ועדת החינוך הוסיף ואמר ל'בחדרי חרדים' כי, "אנחנו (ש"ס) משלמים בסקרים על כך שהיא פונה בעיקר ל'בני תורה' ולא פונה לשאר הקהלים, לכן, התמודדות מאוחדת תגרום גם לשיבוש זהויות וגם להברחת בוחרים".

ח"כ יואב בן צור הצהיר היום (חמישי) כי ש"ס תתמודד באופן עצמאי ואמר, "ש"ס בהנהגת שר הפנים דרעי רצה באופן עצמאי ותדע להרחיב את עצמה לקהלים נוספים אשר לא יצביעו למפלגה חרדית מאוחדת. כל שמועה ללא ביסוס מועצת החכמים של התנועה נובעת מספין פוליטי ופחד מחוסנה של ש"ס".

בכיר בתנועת ש"ס אומר ל'בחדרי חרדים' כי, "מפלגה חרדית מאוחדת הוא המסמר האחרון בארון הקבורה של המפלגה הספרדית. אם ראשי התנועה יצהירו שאין בעיה ללכת עם 'דגל' ו'אגודה', אז לא יהיה לנו מנדט לחזור ולהתמודד בנפרד".

מנגד, ב'אגודת ישראל' לא שוללים אפשרות של התמודדות מאוחדת. גורם בכיר בסיעה החסידית אומר ל'בחדרים חרדים' כי "המהלך לא מוכר אך אני לא פוסלים את העניין" לדברי הגורם, "כשזה יהיה רלוונטי נביא להכרעת המועצת"

גורם באגודת ישראל הוסיף כי, "אם המהלך יציל את הקולות של ש"ס, שעל פי רוב הסקרים מדשדשת על סף אחוז החסימה, זה חובת השעה וכל הסיעה תתמוך במהלך כזה".

אחדות ש"ס יעקב מרגי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד