י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לשכת המבקר לחרדים: נסייע לכם בחינם

בכנס שאליו הוזמנו ראשי רשויות, מנהלי מחלקת רווחה ואנשי תקשורת נחשפו המשתתפים להכרות עם משרד מבקר המדינה | "מיטב אנשי המקצוע ממתינים לסייע לכם בחינם ומכל הלב", נמסר ממנהלת נציבות תלונות הציבור ד"ר אסתר בן חיים

לשכת המבקר לחרדים: נסייע לכם בחינם
מבקר המדינה צילום: פלאש 90

בכנס שאליו הוזמנו ראשי רשויות, מנהלי מחלקת רווחה ואנשי תקשורת נחשפו המשתתפים להכרות עם משרד מבקר המדינה. המבקר יוסף שפירא הופיע בפני הנוכחים ושיתף בהיסטוריה המשפחתית והכרותו עם המגזר החרדי ועל התמודדות עם פעולות הביקורת ותיקון ליקויים מצד ראשי רשויות ובעלי תפקידים.

עורכי דין מהמשרד נתנו דוגמאות לטיפול בפניות אזרחים, כגון תלונת אזרחית נכה על אי הנגשת מקווה (בניגוד לחוק) ברחוב אבטליון בעיר אלעד, לאחר פניית הנציבות ולאור התערבותה בשנת 2016, פעלה הרשות אכן לטיפול מיידי ומענה הולם ששירת לא רק את הפונה אלא את כלל הנזקקים בעיר אלעד.

בכנס, נחשפו המשתתפים לדוח המבקר בעניין הכשרות ונושא השכר למשגיחי הכשרות, דוח מיוחד שהוצא בשנת 2017 בעניין המועצות הדתיות והליקויים שעלו ממנו לרבות פילוחים נתונים ומסקנות.

כמו כן, התחדש למשתתפים כי גם ילדים רשאים להגיש תלונה לנציבות וכי גם תלונות משמעותיות על עמותות (פרטיות) יתכנו שיתבררו בנציבות, מאחר וניתן להרחיב את סמכות הנציבות במקרים מסוימים.

מבדיקות מקיפות שנערכו ע"י ארגון ''נתיבות המשפט'' - המרכז החרדי לחברה ולמשפט, בחודשים האחרונים התברר כי המגזר החרדי בחלקו הגדול כלל אינו מודע לזכויותיו, לחוק ולפסיקה לזכותו לדעת לזכותו להתלונן ולפנות, כן גם כלפי רשויות בתוך המגזר החרדי. בסקר שערך הארגון עולה כי 55.2% מבני המגזר החרדי אינם מכירים את סמכות הנציבות לסייע לאזרח מול הרשויות.

"מיטב אנשי המקצוע ממתינים לסייע לכם בחינם ומכל הלב", כך נמסר ע''י מנהלת נציבות תלונות הציבור ד"ר אסתר בן חיים. נציבות תלונות הציבור הינה מחלקה שנועדה לסייע לאזרח הפשוט מול משרדי ממשלה וגופים סטטוריים, בעולם נקרא תפקיד זה Ombudsman אולם בישראל תפקיד זה אוחד תחת סמכותו של מבקר המדינה, את הנציבות מנהלת ד''ר אסתר בן חיים.

לפני זמן לא רב, נשלחה מטעם ארגון "נתיבות המשפט" בקשת מידע למשרד מבקר המדינה, בבקשה זו ביקש ללמוד האם המשרד ביצע קמפיינים לבני המגזר החרדי על מנת שיכירו וידעו לפנות לסיוע, לפי תשובת המשרד עלה כי לא נעשה בפועל קמפיין למגזר החרדי.

לאחר פגישה של מוטי לב, מנהל "נתיבות המשפט" עם מנהלת הנציבות ד''ר אסתר בן חיים עו''ד, היא נרתמה לעניין במלא המרץ ובנכונות מרשימה, ביקשה ללמוד ולהכיר את הנושא, ואכן רק מספר שבועות מהפגישה וכבר נערך כנס ייעודי למגזר החרדי.

ארגון נתיבות המשפט הוקם על ידי פעילים חברתיים במגזר החרדי, מתוך חזון ומטרה להשמיע את קולו של האזרח החרדי בדגש על פנים המגזר ובתוכו מול הרשויות העסקנים והמוסדות השונים, למיצוי זכויות להנגשת ידע וכלים למעורבות אזרחית.

מבקר המדינה יוסף שפירא נציב תלונות הציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד