י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברוך דיין האמת

הצדיק הירושלמי הרב קזצ'קוב הלך לעולמו

הגר"י אדלשטיין זצ"ל שלח אליו יהודים לברכות והוא היה עובד את בוראו ושקוע בלימודו ובכתיבת מראי מקומות להיכלי הישיבות • הצדיק הירושלמי רבי נחום צבי קזצ'קוב זצ"ל הלך לעולמו • בן 87 בפטירתו

הגאון הצדיק רבי נחום צבי קזצ'קוב זצ"ל. צילום: באדיבות המצלם
הגאון הצדיק רבי נחום צבי קזצ'קוב זצ"ל. צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר הגאון הצדיק רבי נחום צבי קזצ'קוב זצ"ל מצדיקי ירושלים הנסתרים שנפטר לאחר שחלה בשנים האחרונות, והוא בן 87 בפטירתו. 

הרב זצ"ל יליד ארה"ב נולד כילד יתום לאביו רבי צבי נחום זצ"ל ונקרא על שם אביו. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת הדסה ע"ה בתו של הגאון רבי יצחק יוסף ויסקי זצ"ל ראש ישיבת 'תפארת צבי' בירושלים. 

ר' נחום צבי היה צדיק נסתר שכל חייו הקדיש לתורה ועבודת ה', היה בקי בכל חלקי התורה מנעוריו, והיה ידוע בדקדוק המצוות ובהרבצת תורה. 

בימים נוראים שימש כבעל תפילה בישיבת קמניץ בירושלים ממש עד לשנים האחרונות, כמו כן היה ידוע בכתיבת מראי מקומות בישיבת חברון בגאולה ובשנים האחרונות לאחר סגירתה היה כותב לישיבת "יד הלוי" הבריסקאית.

אחד מבני המשפחה סיפר ל'בחדרי חרדים' כי בתקופת חליו של הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל רבה של רמת השרון הוא שלח את חתנו הרב ויסקי למנוח זצ"ל בכדי שיתפלל עבורו וכך גם היה שולח אליו אנשים הזקוקים לישועה במהלך כל השנים.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים  וחתנים נכדים וצאצאים הממשיכים בדרכו. אחד מחתניו הרב אלימלך הרשקוביץ ממנהלי רשת הכוללים ללימוד טהרות.

מסע הלוויה היום (שישי) ערב שבת קודש פרשת וארא בשעה 11:45 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם ייטמן. 

יושבים שבעה בביתו ברחוב נחמיה 6 בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה ברוך דיין האמת אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד