י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קריאה נרגשת לשומרי הסף

האם זועקת: אל תגרמו לבני לחלל שבת. צפו

כשאתם תסעדו שלוש סעודות השבת, תשירו זמירות ותתענגו על סיפור פרשת השבוע של הילדים, שלושה נערים "קטינים" יעבירו את שבת מברכין במרתפי השב"כ, כשלא ידוע מה מצבם, תוך שהם עדיין מנועים מלפגוש עורך דין | בהתקרב שעת כניסת השבת, פונה אמו של אחד מהם לשב"כ, בבקשה אחת "לכל הפחות לאפשר להם לשמור את השבת כהלכתה" | 'בחדרי' פנה לשב"כ לקבלת תגובה

עינויים בחקירה. אילוסטרציה
עינויים בחקירה. אילוסטרציה צילום: pixabay

אמו של אחד החשודים שנעצרו בתחילת השבוע, ומוחזקים במתקני השב"כ ללא אפשרות להיפגש עם עו"ד, קוראת לחוקרי השב"כ שלא לחקור את הנערים במהלך השבת. "יש לי רק בקשה אחת" אמרה האם בפנייתה לשב"כ "שיזכו לשמור את השבת".

לדברי האם: אני מכירה את הילד שלי, אני מכירה את הילדים האלה, השבת היא שבת קודש והילדים האלה ימסרו את חייהם על השבת". לדברי האם לא מדובר סתם בחששות: "אני מאוד מאוד מקווה, כמו שידוע לנו ממקרים קודמים שכן חיללו בפניהם את השבת אני מאוד מקווה שבשב"כ לא יחקרו אותם חקירות קשות ולא ח"ו יחללו להם שבת. שבת היא מקור הברכה שלנו". עוד מזכירה האם בדבריה שמדובר בנערים קטינים בני 16 שעד מוצאי השבת עדיין חל עליהם האיסור לפגוש עו"ד.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את החשודים בפרשה מאשר את חששותיה של האם. "כבר היו דברים מעולם, היו חקירות בהם אנשי השב"כ חיללו את השבת, השמיעו מוזיקה לנחקרים, הראו סרטים לנחקרים, ופגעו בקדושת השבת. שבת היא שבת קודש, יהודים מסרו נפש על השבת, ומצופה משרות הביטחון הכללי ומהמשטרה לשמור על קדושת השבת". עו"ד בן גביר הוסיף ואמר: "מצופה משומרי הסף, שאלו לא היועץ המשפטי, אלו הפוליטיקאים, ראש הממשלה והשרים שידאגו שהשבת של הקטינים תראה שבת."

דבריו של עו"ד בן גביר מצטרפים גם לדברים שאמר עו"ד עדי קידר מארגון חוננו שמייצג גם הוא את הנערים: "אנו מוטרדים מהעובדה שהקטינים ימשיכו לשהות במעצר במהלך סוף השבוע. אנו דורשים בצורה חד משמעית שחוקרי השב"כ והמשטרה יכבדו את קדושת השבת, לא יחקרו את הקטינים בשבת, ויספקו להם את כל צרכיהם לשבת"

מוקדם יותר השבוע יצא מכתב עליו חתומים למעלה ממאה רבנים הקוראים להגיע לחקר האמת בלי לרמוס את זכויותיהם של הנערים. במכתב, שנשלח לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים, השר גלעד ארדן, נתכב בין היתר: "אנו עוקבים בדאגה רבה אחר מעצר שלושת הנערים היהודים בידי השב"כ בימים האחרונים, כאשר עדיין נמנע מהם לפגוש עורך דין" כתבו הרבנים, והוסיפו "רק השבוע נחשפו שיטות החקירה הפסולות של השב"כ בפרשת דומא, ורק השבוע פסל בית המשפט הודאות שנגבו בידי השב"כ מחשוד בפשיעה לאומנית."

במוצ"ש צפויה להתקיים הפגנה גדולה בכיכר פריז מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים בהשתתפות רבנים, ראשי מועצות ביו"ש ואישי ציבור בקריאה "גם למתיישבים יש זכויות".

'בחדרי חרדים' פנה לשירות הביטחון הכללי על מנת לברר, האם הנערים ייחקרו בשבת, אולם מאחר והחקירה תחת צו איסור פרסום, נמסר: "לא נוכל להתייחס לפרטיה".

נוער גבעות קטינים שב"כ חילול שבת איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד