ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"קיים נזק צפוי לצרכן התמים"

חברת הקמח זייפה חותמת כשרות ונקנסה

חברת קמח באזור טורונטו שבקנדה, נקנסה בגין הונאה של סמל כשרות על אריזה של תערובת עוגות שהוצגה ככשרה | בית משפט באונטריו אמר כי המהלך עלול לגרום "טראומה רוחנית" לצרכנים יהודים דתיים שרכשו את המוצר  

חברת הקמח זייפה חותמת כשרות ונקנסה
טחינת חיטים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט לתביעות קטנות בקנדה פסק, כי חברת 'אדי קמח מילס', השתמשה בסמל של ארגון הכשרות של קנדה והציגו סוג של קמח ככשר, על ידי שימוש בלוגו של מערכת הכשרות COR. על אף שאותו סוג של קמח לא היה כשר, כך דווח באתר 'טורונטו סאן'.

השופט הורה לחברה לשלם למועצת הכשרות סך 20,000$, בגין הפרה ופגיעה שהיא גרמה למוניטין של המועצה, וכן 5,000$ פיצויים על פגיעה אפשרית בצרכנים.

"מאחר ומוצרים שאינם כשרים נמכרו לצרכנים תמימים שדוגלים בקניית מוצרי מזון רק כשרים, הדבר עלול לגרום לאותם צרכנים לטראומה רוחנית". כך אמר השופט בדיון בבית המשפט.

עוד אמר השופט, "אני מוצא שמעשיהם של הנאשמים מגונים מאוד, והם חורגים במידה ניכרת מן הסטנדרטים הרגילים של התנהגות הגונה, מאחר וקיים נזק צפוי לצרכן התמים".

יחד עם זאת, השופט לא הורה לחברה להפסיק למכור את המוצרים ולהוציא אותם מחנויות, ואמר כי הוראה כזו היא מחוץ לתחום השיפוט של בית המשפט לתביעות קטנות.

ריצ'רד רבקין, מנכ"ל מועצת חברת הכשרות, אמר כי הארגון פנה לארגוני כשרות אחרים בקהילה היהודית, כדי להודיע ​​להם על הבעיה עם המוצר.

"אני חושב שהמסר פה חזק וברור, שחברה שעוסקת בהתנהגות כזו, היא בלתי מתקבלת על הדעת", אמר בראיון לתקשורת המקומית.

זו לא פעם ראשונה שחברת מזון מזייפת לוגו של מערכת כשרות על מוצרי מזון, ב-2017 חברה שמספקת גבינות, חויבה לשלם גם היא קנס דומה של 25 אלף דולר, לאחר שסיפקה למחנה קיץ חרדי, גבינות שונות שהוצגו ככשרות.

קמח כשרות חותמת כשרות מזוייפת קנס כספי תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד