ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"צדק צריך לרדוף בצדק"

בכיר רבני הציונות הדתית לנתניהו: "לשחרר מיד את הקטינים". צפו

זקן רבני הציונות הדתית בן ה-86, פונה הערב בקריאה נרגשת לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה שיתערב למען הקטינים העצורים בידי השב"כ מזה כשבוע, ללא אפשרות למפגש עם מישהו מבחוץ; "אני ממש מבקש ממך להורות להפסיק מיד את העוול הזה" • צפו בוידאו

בכיר רבני הציונות הדתית לנתניהו: "לשחרר מיד את הקטינים". צפו
הרב חיים מאיר דרוקמן צילום: באדיבות המצלם

פרשת מעצר הקטינים מהציונות הדתית בשב"כ, ללא אפשרות לפגוש עורך דין: בכיר רבני הציונות הדתית הרב חיים מאיר דרוקמן, יוצא הערב (מוצ"ש) בסרטון נדיר, בביקורת חסרת תקדים על כוחות המשטרה, השב"כ והאמצעים בהם הם חוקרים את שלושת הנערים שנעצרו ונאסר עליהם לפגוש עורך דין.

בסרטון פונה הרב דרוקמן בן ה-86, לראש הממשלה ומבקש ממנו לפעול למען שחרור הנערים, "אני פונה לראש הממשלה ממעמקי ליבי להורות לשחרר מיד את הנערים הקטנים, שלושת הנערים העצורים על ידי השב"כ".

פנייתו של הרב דרוקמן לראש הממשלה

עוד טוען הרב כי "אם יש איזה בעיה, מן הראוי לחקור אותם כפי שחוקרים כל אחד במדינת ישראל, אבל בשום פנים ואופן לא במרתפי השב"כ".

הרב ביקר את התנהלות השב"כ והביע דאגה לניהול המדינה, "הם אינם מחבלים. ואני דואג בזה לניהול התקין והצודק של מדינת ישראל. 'צדק צדק תרדוף' - גם את הצדק צריך לרדוף בצדק ולא בעוול".

הרב דרוקמן סיים את דבריו בבקשה מראש הממשלה, "אני ממש מבקש ממך להורות להפסיק מיד את העוול הזה".

בתוך כך, הסרטון הוקרן גם בהפגנה המתקיימת הערב בירושלים בהשתתפות רבנים, אישי ציבור, ראשי מועצות ותושבים מיו"ש, המוחים על ההתנהלות הדורסנית של השב"כ בפרשה.

מוקדם יותר הערב, דיווחנו על התפחות נוספת בפרשה עם מעצרם של שני קטינים נוספים, מאותה ישיבה בה מתחנכים אותם שלושה נערים קטינים העצורים במרתפי השב"כ מזה כשבוע, כשמצבם לא ידוע בשל צו איסור הפרסום שהטיל השב"כ על פרטי החקירה וכן מונע מהם לפגוש עורך דין.

עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים בפרשה, אומר הערב כי "הערכה זהירה, מעצרו של החשוד הנוסף בפרשה נועדה לטעמי להציג התפתחות בחקירה, כדי לנסות ולמנוע מאיתנו לפגוש את החשודים. במידה ונקבל הודעה כזו, יתקיים הלילה דיון מיוחד ולילי בביהמ"ש המחוזי בלוד בפני השופט שבסר, בו נטען כי בשב"כ ובמשטרה מנסים לעשות תרגילים ולמנוע מילדים את זכותם הלגיטימית לפגוש את עורכי דינם".

הרב חיים דרוקמן בנימין נתניהו שב"כ קטינים תלמידי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד