י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא פופולארי

כתב המשפט מפתיע ותומך בטענת נתניהו

רגע לפני הבחירות, כתב המשפט גיא פלג, מקבל את עמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו וקובע כי "צריך לחכות עם השימוע עד לאחר הבחירות" • האזינו  

כתב המשפט מפתיע ותומך בטענת נתניהו
כתב המשפט של חברת 'החדשות', גיא פלג צילום: 103FM

בחירות 2019 יוכרעו ככל הנראה על פי החלטתו של אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה; סקרים שהתפרסמו קבעו כי אם מנדלבליט יגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הבחירות, לא מעט מצביעים ישנו את החלטתם. גיא פלג, כתב ופרשן לענייני משפט בחברת החדשות, ומגיש ב־103fm שוחח עם ניסים משעל על הנושא.

פלג היה הראשון לחשוף את כנס המשפטנים אותו כינס היועץ המשפטי לצורך התלבטות בהמשך לפרשת נתניהו, אבל האם הם באמת העניקו לו רוח גבית להגיש כתב אישום לפני הבחירות? גיא פלג סבור שאנחנו לא יכולים לדעת, "השאלה היא לא האם כתב האישום יצא לפני או אחרי הבחירות, אלא האם הודעת השימוע תצא בסמוך לבחירות. צריך לזכור שהציבור יודע גם יודע מה עמדת המשטרה בעניין חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, מדוע לעמדת הפרקליטות למרות שהיא נחשפת רק בשלבים מאוחרים יותר. אפשר להגיד שהציבור מכיר את התמונה לא רע, ויחד עם זאת בכירי המשפטנים חושבים שראוי שהמידע אודות הודעת השימוע יצא בפרק הזמן שנותר עד לבחירות".

בהמשך אמר ניסים משעל כי ראש הממשלה בנימין נתניהו טוען שלא ייתכן לפתוח בשימוע לפני הבחירות אם לא מסיימים את כל ההליכים עד למועד הבחירות, ושאל האם פלג מסכים עם הטענה שלו. תגובתו הייתה: "אני אינני משפטן, ואני בטח לא יכול לעמוד מול אהרון ברק, ויצחק זמיר. אני חושב שיש משהו בטענה של נתניהו. אנחנו למדים מהניסיון שלנו ששימוע זה הליך שעלול להוביל לשינוי דרמטי בתיק. לצורך העניין הזמינו את אביגדור ליברמן לשימוע על שוחד ולבסוף התיק נסגר".

"העמדה שלי היא שיש לחכות עם השימוע עד לאחר הבחירות. הציבור יודע המון, ומבין שהיועץ המשפטי עתיד להגיד כתב אישום כנגד ראש הממשלה בכפוף לשימוע, לציבור יש מספיק כלים להגיע להחלטה. את החידה האם הודעת השימוע תצא בסעיף שוחד בתיק אחד או בשני תיקים הציבור יכול לשאת".

האזינו לדבריו המלאים: 

גיא פלג חקירות נתניהו שימוע רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד