י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

המפץ החרדי בדרך? נמשכים המגעים לאיחוד כלל הסיעות החרדיות

בצל המגעים לשת"פ בין כלל הסיעות החרדיות: סגן השר ליצמן נועד ב"ארבע עיניים" בסוף השבוע האחרון עם נכדו ומקורבו של שר התורה ר' יעקב קנייבסקי • המגעים מתקיימים גם מול השר אריה דרעי • במוקד הדיונים: האם האיחוד יביא לחיזוק הגוש החרדי או דווקא להחלשתו?

המפץ החרדי בדרך? נמשכים המגעים לאיחוד כלל הסיעות החרדיות
דרעי, ליצמן וגפני צילום: יונתן זינדל פלאש 90

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המגעים לשיתוף פעולה בין כלל הסיעות החרדיות נמשכים, וכי במסגרת זאת סגן השר יעקב ליצמן נועד בסוף השבוע האחרון בחשאי עם נכדו ומקורבו של שר התורה ר' יעקב קנייבסקי.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי השניים שוחחו טלפונית ביום שישי החולף והיום אף נועדו בבית פרטי בירושלים, כאשר גם הצוות ומקורבי הצדדים לא ידעו על קיום המפגש שנמשך כשעה בארבע עיניים.

המפגש מגיע כהמשך ליוזמה עליה דווח בסוף השבוע האחרון לאחד את כלל הסיעות החרדיות לגוש אחד גדול, תחת פתק הצבעה אחד.

המשך המגעים הללו מלמד על הרצינות של יוזמי המהלך להוציא אותו אל הפועל. כזכור, שר התורה הגר"ח קנייבסקי כבר נתן את ברכתו למהלך. כך דווח בסוף השבוע ע"י יאיר שרקי ובעיתון "משפחה".

כמו כן, המגעים נמשכים גם מול לשכתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שטרם התייחס באופן רשמי ופומבי למהלך.

זאת בנוסף למו"מ על המשך השותפות בין דגל התורה לאגודת ישראל לקראת הבחירות לכנסת ה-21, זאת כששני הצדדים הגיעו להבנות ראשוניות כי החלוקה תשתנה לחלוקה שוויונית.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', השיחות מתנהלות בימים האחרונים בשני מישורים: כאשר את הצד הפוליטי מנהלים סגה"ש ליצמן מול יו"ר וועדת הכספים גפני, ואת הצד הפרקטי מנהלים מזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט מול חה"כ אורי מקלב.

כעת הדיונים הם סביב החלוקה וסביב אופן החלוקה, כאשר רוב הדיונים עוסקים בשאלה של המקום השביעי וקיום החלוקה באם המפלגה המאוחדת תקבל מספר אי זוגי של מנדטים.

'בחדרי חרדים' פנה לשני הצדדים שסירבו להתייחס לעצם קיום הפגישה או לתוכן המפגש.

בתוך כך, וועדת השמונה של אגודת ישראל תתכנס ביום שלישי השבוע לדון בהיערכות לבחירות לכנסת, במרכזו ידונו בהמשך השיתוף פעולה עם דגל התורה.

יעקב ליצמן הרב יעקב קנייבסקי שר התורה דגל התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד