י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יומיים אחרי חתונת נכדו

אבל בעולם החרדי: רב העיר נפטר בפתאומיות

מהרצליה מגיעה הידיעה המעציבה, על פטירתו של רב העיר הנערץ במשך עשרות בשנים, הגאון רבי יחיאל יצחק יעקובוביץ זצ"ל, שנפטר בפתאומיות בעת שהתכונן לתפילה והוא בגיל 89 | הלוויתו תצא בשעה 11:00 בהרצליה ובשעה 13:00 בירושלים 

הגאון רבי יחיאל יצחק יעקובוביץ זצ"ל. צילום: שוקי לרר
הגאון רבי יחיאל יצחק יעקובוביץ זצ"ל. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: הגאון רבי יחיאל יצחק יעקובוביץ זצ"ל, רבה הראשי של הרצליה - עשרות בשנים, ומזקני רבני ישראל הלך הבוקר (רביעי) לעולמו בפתאומיות בביתו, בגיל 89. לפני יומיים עוד השתתף בחתונת נכדתו בירושלים. 

הרב זצ"ל נולד בגרמניה בו' אייר תר"צ לאביו הגאון רבי חיים יוסף יעקובוביץ זצ"ל שכיהן ברבנות בגרמניה עד מלחמת העולם השנייה ולאחר השואה היה מראשי ישיבת 'קול תורה' בירושלים, ולאמו מרת דינה ע"ה.

בשנת תרצ"ה עלה עם משפחתו לארץ ישראל והם התיישבו בירושלים. הרב היה ממייסדי ישיבת קול תורה יחד עם אביו. ולאחר מכן היה הרב יעקובוביץ מראשוני תלמידי ישיבת פוניבז' שהוקמה בבני ברק,

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת שפרינצה מובשוביץ, בתו של הגאון רבי בנימין מובשוביץ זצ"ל, רבה של הרצליה ומייסד ישיבת השרון.

הוא נשלח לכהן כרב העיר על ידי מרן בעל ה'חזון איש' והרב מפוניבז' הגרי"ש כהנמן זצ"ל כממלא מקום חמיו ברבנות שנפטר בשנת תשי"ג, ואף שימש כר"מ בישיבת השרון של הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל.   

מסופר על הרב זצ"ל כי לאחר שנכנס למלא את מקום חמיו ברבנות העיר, נכנס ל'חזון איש' ושאל אותו מה עליו לעשות ביום העצמאות ואיזה מסר להעביר בדרשת החג. 

החזון איש השיב לו: תביא את דברי השולחן ערוך: 'חמשה עשר בשבט נקרא ט"ו בשבט'. מדוע הוצרך השולחן ערוך לומר שחמישה עשר נקרא ט"ו? ללמדנו שכדי לקבוע יום מיוחד צריך להיות השולחן ערוך. ואכן הגרי"י אמר את הדברים בדרשה המרכזית, ומאז לא הוזמן לשאת דרשות באירועי יום העצמאות. את הדרשה היחידה היה אומר הרב ביום הזיכרון, אז הוא סופד לחללי מערכות ישראל שהתגוררו בעיר. 

הרב זצ"ל הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים ונכדים הממשיכים את דרכו. גיסיו הם הגאונים רבי אברהם ארלנגר מראשי ישיבת 'קול תורה' ורבי צבי וובר רבה של נווה יעקב. 

אחותו, המחנכת הדגולה מרת לאה פרומט קלרמן ע"ה, אלמנת הגאון רבי אורי קלרמן זצ"ל ראש ישיבת כנסת חזקיהו, נפטרה בחודש טבת בשנה שעברה. 

הלווית הגרי"י יעקובוביץ זצ"ל תצא בשעה 11:00 מבית הכנסת הגדול בהרצליה, ובשעה 15:00 מבית ההלוויות שמגר להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד