י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הודה והורשע

הסדר טיעון: זהו עונשו של השר המרגל

השר לשעבר גונן שגב הודה הבוקר בעבירות של ריגול חמור לטובת מדינת האויב - איראן ועל פי הסדר טיעון שנחתם עמו, הוא ירצה 11 שנות מאסר | על יתר העובדות הוטל צא"פ

הסדר טיעון: זהו עונשו של השר המרגל
גונן שגב בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים ועורכי דינו של השר לשעבר גונן שגב חתמו הבוקר (רביעי) על הסדר טיעון שהוצג לבית המשפט המחוזי בירושלים.

גונן שגב הורשע לפני זמן קצר, על פי הודאתו, בעבירות של ריגול חמור לטובת איראן ומסירת ידיעות לאויב. מכתב האישום המתוקן נמחק הסעיף שייחס לו סיוע לאויב.

הטיעונים לעונש יישמעו בעוד כחודש, ועל פי הסדר הטיעון, הצדדים יעתרו במשותף לעונש של 11 שנות מאסר בפועל וכן מאסר על תנאי. על פרטי יתר העובדות חל צו איסור פרסום.

שגב נעצר בגינאה המשוונית והועבר לישראל, כאשר הפרשה נמצאת תחת צו איסור פרסום, בהמשך הואשם. "הוא הוזמן רשמית לנסוע לגינאה המשוונית ובשגרירות ישראל אף הנפיקו לו ויזה לשם כך. בהמשך, מישהו תפס אותו לפתע בשדה התעופה שם, כך שהסיפור היה מתוכנן, להביא אותו לגינאה המשוונית ומשם להביא אותו לישראל", אמרה לאחרונה זוגתו לאורה פישר בראיון ל'חדשות עשר'.

היא סיפרה על מעצרו, "בימים הראשונים, כשהוא היה נעדר, התקשרתי לשגריר (שגריר ישראל בניגריה), שהיה לו קשר עם אדם מהמוסד. התקשרו אליי ולא ידעתי מה קורה בהתחלה. הם שאלו אותי כרגיל, 'אוקיי, מה ידוע לך? לאן הוא נסע? מתי שמעת ממנו לאחרונה?' ואז, כעבור יומיים-שלושה, הוא אמר 'אנחנו חושבים שהוא בסדר. איננו יכולים לספר לך יותר מכך, אך אנו מאמינים שהוא בסדר', ומאותו הרגע לא שמעתי לגביו, לא מהמוסד ולא מהשגרירות".

גונן שגב ריגול איראן הסדר טיעון הרשעה הודאה במעשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד