י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כל התלמידים זומנו לחקירה

דרמה בישיבה: שוטרים פשטו בניגוד לחוק

תלמידי ישיבת 'פרי הארץ' בחלים הופתעו לגלות כוחות משטרה גדולים שפשטו על מתחם הישיבה וזימנו תלמידים לחקירה | בארגון 'חוננו' טוענים: "כניסת המשטרה לישיבה - בלתי חוקית

דרמה בישיבה: שוטרים פשטו בניגוד לחוק
כוחות משטרה בישיבת פרי הארץ צילום: אלישוב הר שלום

כוחות משטרה בראשותו של קצין החקירות בימ"ר ש"י שי דה קוסטא, נכנסו לפני זמן קצר (רביעי) לישיבת "פרי הארץ" ברחלים.

הכוחות חילקו זימונים לחקירה לתלמידי הישיבה, וזאת לאחר שכבר כ-30 תלמידים תושאלו ונחקרו על המקרה בו הושלכה אבן לעבר רכב וכתוצאה מכן נהרגה עיישה אל ראבי.

על פי ארגון חוננו, השוטרים נכנסו לישיבה באופן בלתי חוקי, לאחר שהוזהרו על ידי צוות הישיבה שהכניסה אינה חוקית ופוגעת בסדרי הלימוד של התלמידים במקום. לדברי עדי ראיה, כך לטענת חוננו, הכוחות ישבו בתוך בית המדרש ובשטח הישיבה, ביקשו מכל תלמיד את שמו, והנפיקו על שמו באותו רגע זימון כתוב למשטרת אריאל, כבר להיום.

לעומת זאת, במשטרה דוחים את הטענות, ואומרים כי חוקרים אכן הגיעו לישיבה, ומסרו זימונים לשלושה או ארבעה תלמידים, בהתאם לחוק.

כוחות המשטרה בישיבת פרי הארץ. צילום: אלישוב הר שלום

"שהמשטרה תחליט, כרגע ישנם בחדרי החקירות 5 נערים, הם כבר לא חשודים? שישחררו אותם, שיטת מצליח של המשטרה ממשיכה", תקפו בארגון חוננו. "האם יתכן ש-80 ילדים זרקו יחד את אבן? המשטרה השתגעה ופועלת באופן בלתי חוקי. קוראים לשר גלעד ארדן להתעורר ולשים סוף לרמיסת זכויות ילדי מוסדות חינוכיים".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אמר "הם מפרים ברגל גסה את הוראות החוק, הבהרנו להם באופן ברור כי כניסה לשטח פרטי ולמגורים צריכה להתבצע על פי צו, למרות ההתראה, המשטרה התפרצה לישיבה". עו"ד איתמר בן גביר הוסיף כי "הגעתם של שוטרים לחלק זימונים בתוך מוסד לימודים, היא שפל חדש בהתנהלות המשטרה והשב"כ בפרשיה הזו".

מוקדם יותר היום, שופט בימ"ש המחוזי מרכז בלוד חגי טרסי קיבל את עמדת השב"כ והמשטרה, והורה על קיום דיון בערר על מעצר שלא בנוכחות הקטינים שלא הובאו לדיון בעניינם.

עורכי דינם סירבו לקיים דיון והודיעו לבימ"ש בכתב כי הם עדיין עומדים על כך שהדיון יתקיים בנוכחות הקטינים "מאחר ולא ניתנת לעוררים זכותם הבסיסית לניהול הליך הוגן, כאשר ברקע מצויות טענותיהם לחקירה הכוללת מעשי התעללות, השפלה והפעלת אמצעים פסולים, הרי שאין ביכולת ב"כ העוררים, לבצע עבודתם כלל", כתבו עורכי הדין תוך שהם מציינים שהם עומדים על ניהול הדיון בנוכחות הקטינים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בימים אלו נחקרת פרשייה של חשד למעורבות בפעילות טרור תחת צו איסור פרסום. מטבע הדברים לא נפרט אודות חקירות מתנהלות ופעולות חקירה המתבצעות במסגרתן. יחד עם זאת נציין, כי תכלית החקירה, כמו גם כל פעולות החקירה המתבצעות במסגרתה היא אחת - הגעה לחקר האמת ומיצוי הדין עם המעורבים".

טרור יהודי רחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד