י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הגיע הזמן לפרק ולפזר"

חשד לאלימות: הגדוד החרדי תחת חקירה

שבועות קשים עוברים על הגדוד החרדי בצה"ל, כאשר רק בחודש האחרון שניים מחבריהם נרצחו בפיגוע ירי, וחבר נוסף נפצע קשות מאבן שהושלכה על ראשו, בנוסף לעוד אירועים שליליים שנקשרו בשמם | הבוקר נודע כי נפתחה חקירה נגד קצין וארבעה לוחמים בגדוד בחשד שבמהלך מעצר חשודים פלסטינים, הם סגרו איתם חשבון | עיתונאי 'הארץ' קורא לפזר את הגדוד

חשד לאלימות: הגדוד החרדי תחת חקירה
חיילים חרדים במילואים. אילוסטרציה צילום: יענקי פרבר

קצין המשמש כמפקד מחלקה וארבעה לוחמים מגדוד נצח יהודה בחטיבת כפיר, נעצרו על ידי המשטרה הצבאית, בחשד שהיכו שני פלסטינים בשעה שהוחזקו כעצורים על ידי הכוח, ‏והוכו עד שלא היו כשירים לחקירה.

מדובר במעצר שנערך בגזרת רמאללה, במסגרת איתור חשודים במעורבות בפיגוע. על פי הדיווח של יוסי יהושע, כתב צבאי ב'ידיעות אחרונות', הלוחמים הם חבריהם של הנופלים בפיגוע שאירע לפני כחודש בטרמפיאדה הסמוכה לגבעת אסף בבנימין. הקצין והלוחמים השתתפו במעצר של סייענים מהפיגוע ועל פי החשד של מצ"ח הם "סגרו חשבון" והיכו אותם בעוצמה רבה.

הקצין והחיילים העצורים, צפויים להיות מובאים היום לבית הדין הצבאי ביפו לדיון בהארכת מעצרם.

ג'וש בריינר, כתב 'הארץ' צייץ בטוויטר, "‏איזו הפתעה לגלות שדווקא גדוד הנח"ל החרדי מעורב בהתעללות בפלסטינים, ולא בפעם הראשונה". לדבריו, "אולי הגיע הזמן להגיד את זה באופן מפורש: המיזם הוא רעיון יפה אבל עם כל הצער והכאב שעברו החיילים שם, אם אין מקצועיות וגם אין מוסריות, הגיע הזמן לפרק ולפזר".

גדוד חרדי נצח יהודה חקירה חקירת מצח הכאת עצורים הכאת פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד