י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במסגרת הסדר טיעון

תכנן לפגוע בראש הממשלה ונשלח למאסר

מחבל תושב מזרח ירושלים אשר תיכנן לפגוע באישים רמי דרג, בהם ראש הממשלה וראש עיריית ירושלים, נשלח ל-11 שנות מאסר בפועל וזאת במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו | תיכנן גם לפגוע בקונסוליה האמריקנית תוך הכוונה מפעיל טרור היושב בסוריה

תכנן לפגוע בראש הממשלה ונשלח למאסר
נתניהו וברקת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים, גזר 11 שנות מאסר על מחמד ראשדה, שהורשע בתכנון פיגועים ובהם גם פגיעה בראש הממשלה.

מחמד ג'מאל ראשדה בן ה-31, תושב מחנה הפליטים שועפאט במזרח ירושלים, הורשע בעבירות של קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, הכנה לביצוע מעשי רצח שהם מעשי טרור, ריגול וקשירת קשר לביצוע רצח. בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עליו 11 שנות מאסר בפועל ו-8 חודשי מאסר על תנאי.

הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון בכך שבהכוונת גורמי טרור מחו"ל, תכנן לבצע פיגועי טרור נגד מגוון יעדים, בהם פגיעה באישים בכירים - ראש הממשלה בנימין נתניהו ובניר ברקת כשכיהן כראש העיר ירושלים.

כמו כן, עלה כי מחמד ראשדה תכנן פיגועי טרור נגד מבנים השייכים לקונסוליה האמריקאית וכנגד משלחת של נציגים קנדיים השוהים בירושלים במטרה לאמן את כוחות הרש"פ בגדה.

הנאשם גם הורשע בביצוע מהלכים מקדימים לאיסוף מודיעין אודות היעדים נגדם תכנן לבצע פיגועים, בהוראתו של פעיל טרור מסוריה.

"גזר הדין מבטא את חומרת העבירות שביצע הנאשם אשר יש בהן כדי לפגוע בביטחון המדינה ובמרקם החיים העדין בישראל" אמר עו"ד שחר מלול, מפרקליטות מחוז ירושלים. "הפרקליטות תמשיך לפעול בנחישות על מנת להביא למיצוי הדין עם כל מי שינסה לפגוע בביטחון מדינת ישראל ובתושביה".

ניסיון רצח ניסיון פיגוע מחבל בנימין נתניהו ניר ברקת מאסר בפועל הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד