י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תופעה מרתקת

עוד ועוד מסעדות ורשתות נפרדות מהטריפות

תופעה מרתקת: יותר ויותר מסעדות ורשתות ברחבי הארץ מוציאות מהתפריט שלהן את המנות הטריפות • הבעלים טוענים: "אנחנו מרוויחים יותר מאז השינויים בתפריט" • מה עומד מאחורי התופעה? האם מדובר בטרנד חולף או שמא בירידה בביקוש שמלמדת על שינוי בתודעה היהודית?

עוד ועוד מסעדות ורשתות נפרדות מהטריפות
מסעדה צילום: pixabay

משהו חדש מתחיל: יותר ויותר מסעדות ורשתות מזון נפרדות ממנות הדגל הלא כשרות שלהם. יותר ויותר שפים מהשורה הראשונה שמתחילים לבשל כשר. כך עולה מתחקיר שביצע שחף פרנקל, כתב ידיעות אחרונות.

כך למשל רשת ההמבורגרים "אגאדיר", ש"מנת הדגל" שלה עד לאחרונה הייתה המבורגר עם גבינה צהובה ודבר אחר, ובכך הכשילה רבים במאכלים אסורים - החליטה לסגת מהרעיון ולהיפרד מ"מנת הדגל" שלה.

אלא, שמתברר כי מיד אחרי "אגאדיר" החליטו רשתות נוספות לשנות את התפריט שלהם.

רשת הסושי "ג'פניקה" החליטה להסיר מהתפריט שלה את "פירות הים", רשת נוספת של נקניקיות הודיעה גם היא כי היא לא תמכור בשר דבר אחר - שגם אצלה נחשבת ל"מנת הדגל". ה"י.

לא זו אף זו, רשת הנקניקים, שמתמחה במאכלים מהמטבח הגרמני, הגדילה לעשות ופתחה לראשונה בהיסטוריה סניף כשר בנתב"ג.

מהתחקיר של ידיעות עולה כי מדובר במגמה של ממש וכי עוד ועוד מסעדות זונחות מהתפריט שלהם את האוכל הכשר.

לצד התופעה של מסעדות ורשתות המזון הלא כשרות שהופכות לכשרות, ישנה תופעה מעניינת נוספת - שפים מדופלמים זונחים את הטריפות ועוברים לבשל כשר. 

כך למשל השף יורם ניצן, שבחר לפתוח מקום כשר במלון "דיוויד אינטר-קונטיננטל".

אז מה עומד מאחורי התופעה - האינטרס הכלכלי או האינטרס היהודי? ובכן, איתן טרבלוס, הבעלים של רשת "אגאדיר" - שלאחרונה אף פתחה סניף כשר בבני ברק - טוען אמנם כי מדובר באינטרס עסקי.

לדבריו, הרבה יהודים - גם כאלו שלא מקיימים אורח חיים דתי ולא מקפידים על כשרות - לא מסוגלים לאכול במקום שבו מוכרים דבר אחר. בעלי המסעדות מדגישים גם כי ההחלטה איננה טרנד חולף.

אז אמנם יש פה מצד אחד את האינטרס הכלכלי של בעלי המסעדות לפנות ליותר קהלים, אולם זה עצמו נובע ככל הנראה מסלידה הולכת וגוברת - גם בקרב החילונים שאינם שומרים כשרות ושבת - מבשר דבר אחר, "פירות ים" ודומיהם. העובדה: הביקוש לטריפות הולך ויורד.

הנתון המדהים בתחקיר הוא שקהל היעד של בעלי המסעדות הללו הוא בכלל הקהל החילוני; והעובדה שדווקא הציבור החילוני מתנער ממאכלים אלו ומדיר את רגליו ממסעדות שבתפריט שלהם מאכלים אסורים - כך לדברי המנהלים עצמם - מלמדת על תופעה חיובית.

כשבעלי המסעדות נשאלו האם ההחלטה השפיעה על המכירות, הם הפתיעו והשיבו שהשפיעה לטובה ואכן המכירות רק עלו מאז הוצאת הטריפות מהתפריט.

יצוין כי לצד התופעה המבורכת, ישנם לקוחות שזעמו על ההחלטה וטענו כי מדובר ב"כניעה לחרדים", ב"הדתה" וב"כפייה דתית", וגרמו לסערה. אך כאמור, בשטח המכירות רק עולות מאז.

 

 

מסעדה אוכל לא כשר טריפות דבר אחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד