י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"רצח מזעזע"

18 שנות מאסר למחבל שרצח את חנה ברכבת

המחבל ג'מיל תמימי שרצח בדם קר את התיירת חנה בלדון הי"ד נדון לשמונה עשרה שנים מאחורי סורג ובריח | "מדובר ברצח מזעזע, ללא סממן לאומני כלשהו, שבוצע על ידי אדם הלוקה בנפשו", אמרו בפרקליטות

18 שנות מאסר למחבל שרצח את חנה ברכבת
מחבל שביצע פיגוע דקירה ברכבת הקלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט המחוזי בירושלים גזר 18 שנות מאסר על הרוצח ג'מאל תמימי, שרצח בדקירות סכין את חנה בלדון הי"ד בחול המועד פסח תשע"ז.

לפני עשרה ימים הרשיע בית המשפט המחוזי בירושלים את ג'מיל תמימי (58), שרצח את התיירת חנה בלדון הי"ד, סטודנטית בריטית בת 20, בדקירות סכין בשעה שנסעה לתומה ברכבת הקלה בחול המועד פסח תשע"ז. היום (חמישי) במסגרת הסדר טיעון, הוא נדון ל-18 שנות מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי.

גזר הדין המקל, במסגרת הסדר טיעון, הגיע לאחר שג'מאל הינו בעל עבר פסיכיאטרי עשיר ואובחן כחולה סכיזופרניה, היה מאושפז תקופות שונות בבתי חולים פסיכיאטרים. עם זאת, הפסיכיאטר המחוזי בירושלים וסגנית הפסיכיאטר המחוזי בתל אביב קבעו כי הוא כשיר לעמוד לדין ואחרי למעשיו.

מעצר המחבל בזירת הפיגוע

על פי כתב האישום, ג'מאל יצא מהוסטל בו נהג לשהות, נסע באוטובוס לירושלים שם רכש סכין והסתיר אותה בשקית. הוא התקשר לבניו וביקש לשהות אצלם אך הם סירבו והציעו לו לשוב לכפר שאול משם השתחרר יום קודם לכן. בעקבות כך התעצבן והחליט להרוג אדם.

ג'מאל עלה לרכבת הקלה, התקדם לכיוונה של חנה בלדון, וכשזו הפנתה אליו את גבה, שלף את הסכין ונעץ אותה בחוזקה בגבה, דקר אותה שש דקירות נוספות בגב, בזרוע, במותן ובחזה. היא פונתה במצב קשה לבית החולים וכשעה לאחר מכן נפטרה.

"מדובר ברצח מזעזע, ללא סממן לאומני כלשהו, שבוצע על ידי אדם הלוקה בנפשו" אמר בשבוע שעבר עו"ד שגיב עוזרי מפרקליטות מחוז ירושלים. "אנו יודעים ששום עונש לא ייתן נחמה ולא יהווה מזור של ממש למשפחה הכואבת. בהתאם לכך, נוכח חומרת העבירה, ולאחר שבני המשפחה לא הביעו התנגדות לכך, טענה הפרקליטות לעונש של 18 שנות מאסר בפועל, מה שיבטיח שהנאשם בן שישים, ירצה את שארית חייו או את החלק הארי של שארית חייו מאחורי סורג ובריח".

פיגוע דקירה רכבת הקלה מאסר בפועל הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד