י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
היכן העירייה?

הווטסאפ הבני ברקי גועש: סכנה ברחובות

מכשול ברשות הרבים: תושבי בני ברק והבאים בשעריה נאלצים להתמודד עם בורות שנפערו במקומות רבים ומהווים סכנה של ממש עבור הנוסעים והולכי הרגל | העירייה: השקענו מיליוני שקלים בשיפוץ הכבישים | 'בחדרי חרדים' בדק את הנושא הבעייתי בתקווה לטיפול במפגע

הווטסאפ הבני ברקי גועש: סכנה ברחובות
בור בכביש צילום: קבוצת בני ברקים

מכשולות בעיר התורה והחסידות: בכבישים רבים בעיר בני ברק קיימים בורות שנפערו באספלט, חלקם נוצרו במהלך גשמי הברכה שירדו בימים האחרונים, אך לא מעט כבר זכו לספוג כמה וכמה גשמים.

בקבוצת ה-whatsapp "בני ברקים", בה חברים רבים מתושבי העיר, הנושא עלה אתמול (רביעי) לדיון, וחברים רבים מהקבוצה הביעו את מורת רוחם על כך שהנושא אינו מטופל דיו. "לכו תדעו כמה אנשים הולכי רגל רוכבי אופניים ואופנועים נפגעו מהבורות האלו" כתב הצלם יהודה פרקוביץ, תושב העיר. "לכל אורך רחוב שלוש השעות, יש בורות - ברמה שצריכים לפתוח פנצריה בכל בניין" כתב חזקי שכטר.

לבקשת 'בחדרי חרדים', חברי הקבוצה שיתפו עשרות תמונות של בורות בכבישים ברחבי העיר, גדולים וקטנים. מתברר שהמכשול החמור קיים בלא מעט כבישים מרכזיים וצדדיים.

"גם מה שתיקנו היום ברחוב חזון-איש כבר מפורר" כתב אחד החברים בקבוצה, וצירף תמונה. "סותמים עם החומר שצריך, רק בלי מכבש - ואז זה לא שווה כלום", התלונן יוסי.

מוישי שטרן, ציין כי שלשום נסע יחד עם החובש אהרן פישר ברחוב השומר, "היה שם בור ענק שלא היה מכוסה. כדי שחלילה וחס אופנוע או אופניים לא יתהפכו ויעופו, אהרן דאג לסמן את המקום על מנת למנוע נזק בנפש".

אחד החברים דיווח על בור שנפער ברחוב הרב קוק פינת טבריה, וכתב "הבור מסוכן, רחב ועמוק מאד". דקות לאחר מכן הגיב חבר הקבוצה שלומי מרציאנו "נפלתי שם הרגע, זה שבר לי את הרכב". מסתבר ששלומי אינו היחיד, חבר קבוצה נוסף הגיב שרכבו גם נפגע מאותו בור.

איתמר זינגר שטח את דעתו בעניין וכתב, "צריך לעבור רחוב רחוב, כביש כביש, ולסגור עם חומר טוב - לא ראיתי בשום עיר כאלה דברים. הזייה". איתי גדסי, מנהל הקבוצה, הוסיף כי הוא שוקל לפתוח קבוצת ווטסאפ חדשה, ייעודית לעדכוני בורות ברשות הרבים.

בקבוצה זו חברים גם נציגים רבים העובדים בעירייה, אך מטבע הדברים הם משתדלים שלא להתבטא פומבית, מאחר ובקבוצה הביקורת עלול לחרוג משיח תרבותי. אחד החברים בקבוצה, הוא לא אחר ממיכאל קקון, ראש אגף תשתיות ופיתוח.

"אני יכול להבטיח לך שתוך יום יומיים הכל יתוקן" אמר קקון בשיחה ל'בחדרי חרדים'. לדבריו, בכל חורף קיים מזג אוויר קיצוני וזה מפסיק, כך שניתן לתקן אותם מיידית. עד לפני שבע שנים החלפנו המון המון כבישים, עם זאת, הוא מודה "בשנים האחרונות פחות החלפנו".

באשר לבורות הרבים שפזורים ברחבי העיר, אומר קקון "המציאות היא שברגע שיש גשם רצוף, זה מתפרק", כך שיש צורך להמתין עד שהכביש יתייבש לחלוטין. "היום הוצאנו צוותות מתוגברים עם כמויות של זפת חם, הללו עוברים ממקום למקום ומטפלים". לדבריו, הצוותים מצוידים בכלים המתאימים, אך ברור שהחלפת כביש תביא תוצאה טובה בהרבה.

"אני ראש אגף תשתיות כבר קדנציה שלישית, לא היה שום שינוי אף פעם, למעט השנה שכבר פעם שלישית אנו מתמודדים עם ימים ארוכים של גשם", אומר קקון. "כל התמונות שהועלו לקבוצה, הועברו לגורמים הרלוונטיים והכל נמצא בטיפול. הצוותים מסתובבים מהבוקר בעיר, אני מאמין שהיום ומחר הכל ייגמר. עם זאת, קח בחשבון שבשבוע הבא יהיה שוב גשם, וחוזר חלילה. אין לנו פתרון קסם".

מה לגבי החלפת כבישים?, בררנו עם ראש אגף התשתיות. "אנחנו עובדים על זה, עומדים מול משרד התחבורה, קיבלנו המון כסף כדי להחליף את הרחובות הראשיים בעיר, רבי עקיבא, חזון איש, כהנמן, פרויקט ענק שעוד מעט נכנס לתוקף. מדובר בעלות של למעלה מ-100 מליון ש"ח".

קקון שעובד במחלקה זו השנה ה-11, אומר "בשנים האלה עברנו את ה-300-400 מיליון ש"ח בשיפוץ כבישי העיר, אני מאמין שראש העיר הנוכחי ימשיך את הדרך הזאת וימשיך להשקיע תקציבים באגף, כך שנוכל לטפל בכל הכבישים, גם הקטנים".

קקון עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד