י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה

הנאצי שגורש על ידי טראמפ - מת בגרמניה

נאצי ששיקר לרשויות ההגירה האמריקאיות והתגורר במשך שנים רבות בשכונת קווינס שבניו יורק, גורש בעבר בהוראת הנשיא טראמפ ומצא את מותו בדיסלדורף שבגרמניה

הנאצי שגורש על ידי טראמפ - מת בגרמניה
הנאצי צילום: משטרת ניו יורק

בדיסלדורף שבגרמניה, מת הנאצי בן ה-95 שגורש מארצות הברית על ידי הנשיא טראמפ באוגוסט האחרון. הנאצי הזקן נאלץ לנטוש את אדמת ארה"ב לאחר מאבק ארוך שהוביל המחוקק החרדי לשעבר, דוב הייקינד.

על פי צו מיוחד שהנפיק נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, רשות ההגירה גירשה את ג'ייקו פאליץ בן ה-95 שהתגורר בקווינס שבניו יורק לגרמניה. במשרד המשפטים האמריקני מסרו כי פאליץ שימש כשומר במחנה ההשמדה בפולין, עת היתה כבושה בידי הנאצים, ואחרי המלחמה הוא שיקר לגורמי ההגירה האמריקאים על חלקו בזוועות השואה, כאשר נכנס לארה"ב לאחר המלחמה.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', פאליץ הואשם בכך ששירת במחנה ההשמדה טרבלינקה, והיה חלק מיחידת המשטרה של ה-SS שירתה ביום אחד ב-6,000 אסירים. הוא היה אחראי על יהודים שהובאו למקום, במטרה לשרוף ולקבור את גוויות אחיהם, ולאחר השלמת העבודה הנוראה הזאת, העובדים היהודים נורו וגופותיהם נשרפו.

כאמור, עם תום המלחמה, הוא היגר לארה"ב בשנת 1949 ושיקר לרשויות על אודות עברו, ובשנת 1957 הוא קיבל אזרחות אמריקנית.

עד שנת 2003 היה ג'ייקו במעקב על ידי הרשויות הפדרליות, אז שופט הגירה בניו יורק ביטל את אזרחותו של פאליץ, והורה על גירושו כבר ב-2005.

הגירוש נדחה עקב ערעורים בלתי פוסקים, אך בסופו של דבר הנשיא טראמפ, לא התחשב בגילו המופלג ושם קץ לביזיון.

מותו של הנאצי הזקן אירע במהלך טקס השואה הבינלאומי בניו יורק, שעסק בנושא המלחמה באנטישמיות לאור גל האנטישמיות ההולך ועולה ברחבי ארה"ב. הטקס התקיים בנוכחות הרב ג'פרי מאיירס, דני דיין, הקונסול הכללי בניו יורק, ניצולי שואה, דיפלומטים, מנהיגים מכלל הדתות, פוליטיקאים, תלמידי בתי ספר שונים ומכובדים רבים.

הטקס מציין גם 25 שנה ליציאתו של הסרט "רשימת שינדלר" להקרנים ויוקרן בטקס כחלק מפרויקט קרן השואה ארה"ב ובשיתוף הקונסוליה הכללית בניו יורק להקרנת הסרט בכ-1,000 בתי קולנוע ברחבי ארה"ב במהלך השבוע הקרוב.

השנה, הקונסוליה הכללית בניו יורק בחרה להניף את דגל המלחמה באנטישמיות בטקס זה, צעד מחייב לאור גל האנטישמיות ההולך ועולה ברחבי ארה"ב.

דני דיין, הקונסול הכללי בניו יורק פתח את הטקס: "השנה אנו מציינים את יום השואה הבינלאומי עם משמעות נוספת, חשיבותו גדולה יותר ומטרתו לחזק ולחדד את המלחמה שלנו, יהודים ולא יהודים כאחד, כנגד הפנים המכוערות של האנטישמיות. האנטישמיות מרימה ראש וזה לא פוסח על ארה״ב. מהטבח בפיטסבורג, הפיגוע שסוכל באוהיו עד לריסוס צלבי קרס באוניברסיטת קולומביה: ימים אלה מחייבים אותנו לזכור לאן זה יכול להגיע".

הקונוסול הוסיף, "אנחנו לא בגרמניה של שנות השלושים. רחוק מכך. אבל היום אנחנו מנוסים ויודעים שאת האנטישמיות הממאירה צריך לרסק ולעקור כבר בשלביה הראשונים. ״לעולם לא עוד״ זה עכשיו ועלינו להילחם בכל כוחותינו בחיה האנטישמית".

"היריות הקטלניות שנורו בבית הכנסת ״עץ חיים״ בפיטסבורג מחייבות את כולנו לשנות דיסקט ולעמוד איתן מול האנטישמיות. ישראל רואה עצמה אחראית להילחם באנטישמיות בכל העולם ואנחנו נחושים למלא את אחריותנו זו. בכוחנו, המנהיגים שיושבים כאן, לעצור את המגמה עכשיו", אמר דיין.

נאצי דונלד טראמפ קווינס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד