י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אשתי לא מועילה לי"

האברך שיתף בכאב: אני מרגיש שאני חי לבד

מילים טובות ומחמאות הם חמצן לנפש, כמו שאתה צריך לאכול ולשתות כדי להתקיים, כך אשתך צריכה מילים טובות ומחמאות כדי שהיא תמשיך להעניק לך | טור מאלף מאת הרב מרדכי רוט

האברך שיתף בכאב: אני מרגיש שאני חי לבד
נתי שוחט, פלאש 90

תודה לך זוגתי היקרה

מדי פעם אני נוסע לקברי צדיקים בצפון הארץ, לי באופן אישי זה נותן הרבה כוח רוחני ונפשי להמשיך הלאה את שגרת החיים. לפני כשנה נסע איתי חבר להתפלל בצפון, היה זה בשעה מאוחרת בלילה, נסענו שעות רבות, דיברנו הרבה ובאמצע השיחה הוא זרק לי את המשפט הבא - תגיד לי מרדכי, מה עושים אם אתה מרגיש שאשתך לא אוהבת אותך? איך אתה יודע שאשתך לא אוהבת אותך? שאלתי.

תשמע, אדם שאוהבים אותו - משקיעים בו, אשתי פעם הייתה אישה טובה, בשנים האחרונות היא לא עושה בשבילי כלום, אני אפילו מכבס לבד את הבגדים שלי וקונה לעצמי כמעט בכל יום ארוחת צהרים. אני מרגיש שאני חי לבד, הוא אמר בכאב עמוק.

שאלתי אותו האם אתה חושב שיש משהו בקשר הזוגי שאתה צריך לתקן ולעשות, האם רק אשתך אשמה. האם אתה זורק את כל האשמה עליה. או שאתה גם מוכן לקחת אחריות בדברים מסוימים בקשר הזוגי הזה?

תשמע, הוא אמר, אהיה איתך כנה, גם אם יש לי דברים לשפר ושאני לא בסדר איתם, אני לא חושב שמגיע לי כזו התנהגות ממנה.

דיברתי איתו עוד ועוד ואז שאלתי אותו, תגיד לי מתי בפעם האחרונה אמרת לאשתך תודה לך אשתי היקרה על זה ועל זה? הוא ישר תקף אותי, למי להגיד תודה רבה? לאשה שלא עושה כלום בעבורי.

אמרתי לו, תקשיב לדעתי לפי מה ששמעתי הכל התחיל מחוסר הערכה ומחוסר אמירת תודה לאשתך, אם תחשוב טוב טוב אתה תראה שכמעט ולא אמרת לאשתך מילות תודה על מה שהיא עשתה בשבילך ועל מה שהיא השקיעה בך, אולי לך הדברים שאשתך עשתה בשבילך הם דבר הרגיל, אבל אדם בין גבר ובין אישה ובין כל קשר בין חברים, אם רק תיקח מאחרים ולא תדע להעריך ולהוקיר תודה על מה שעושים בשבילך, האדם שממולך ישבר באיזה שלב ויפסיק להעניק, כי כמה אפשר רק להעניק ולהעניק בלי לקבל מילים טובות ומחמאות.

מילים טובות ומחמאות הם חמצן לנפש, כמו שאתה צריך לאכול ולשתות כדי להתקיים, כך אשתך צריכה מילים טובות ומחמאות כדי שהיא תמשיך להעניק לך. גם אתה צריך לשמוע תודה רבה והערכה על מה שאתה עושה למען אחרים, אתה גם הייתה מפסיק להעניק לאדם שרק היה רוצה ממך דברים והוא לא היה מעריך ואומר תודה על מה שאתה עושה בשבילו.

בוא תנסה מעכשיו במשך חודשיים להגיד לאשתך על כל דבר הכי קטן שהיא עושה כך - אשתי היקרה תודה רבה לך, אני מאוד מעריך את מה שאת עושה לי. אבל היא לא עושה כלום, הוא ישר אמר. אני מבטיח לך שהיא עושה בשבילך הרבה דברים, אם תחפש רק להגיד לה תודה רבה על מה שהיא עושה לך, אתה ללא שום ספק תמצא דברים טובים שהיא עושה למענך, ואתה תראה שאם רק תתחיל להעריך אותה ולהגיד לה תודה - היא תחזור להיות האישה שהכרת.

לאחר תקופה פגשתי אותו שוב והוא אמר לי שחייו השתנו, צדקת מרדכי, אשתי הייתה בסדר גמור, אני פשוט לא ידעתי להעריך ולהגיד תודה.

אני אומר שוב ושוב שאנשים לפעמים מחפשים תרופה לבעיה שלהם והם חושבים שהפתרון נמצא על הירח והוא מאוד קשה ליישום, אבל הרבה פעמים הפתרון לבעיות מורכבות הם דברים פשוטים שצריך פשוט ליישם בחיי היום יום.

העניין להגיד לתודה זה לא רק לסובבים אותנו אלא גם על מה שיש לנו, מתי אמרנו תודה רבה השם יתברך על האישה, הילדים, על הלחם, על הנשימה שאנחנו בריאים? כמה דברים טובים השם עושה איתנו. האדם לפעמים רגיל לקטר מה אין לו ומה כואב לו ומה חסר לו. כאשר אדם כל הזמן אומר כמה לא טוב לו הוא נהפך לאדם ממומר מלא עצבות וכעס על עצמו ועל כל העולם.

פעם פגשתי יהודי שאמר לי ששנים כשהוא התפלל שמונה עשרה, כל התפילה הוא היה רץ במהירות בשביל להגיע לשמע קולנו, שאז הוא יכול לבקש את הבקשות הפרטיות שלו. פתאום לאחר שנים הוא שם לב שהקשר שלו עם הבורא זה רק תן לי תן לי חסר לי. וכמעט שהוא לא אומר להשם תודה על מה שהוא נותן לו.

הלכתי לבקר לפני כחודש יהודי שחטף אירוע מוחי, אברך צעיר שחצי גוף שלו משותק כתוצאה מהאירוע, בקושי הוא מדבר, סוחבים אותו בכיסא גלגלים. יצאתי מבית החולים ואמרתי לעצמי השם תודה שאני הולך לבד, שאני אוכל לבד, שאני נושם, שאני יכול להזיז ידיים ורגליים ושאף אחד לא סוחב אותי בכיסא גלגלים.

תעקבו ותיראו שאנשים שרגילים להגיד תודה לסובבים אותם הם אנשים הרבה יותר מאושרים ושמחים.

אני ממליץ גם להגיד בכל יום את פרק תהילים מזמור לתודה, ואחר כך להודות להשם על מה שהוא נותן לנו. תתחילו להגיד תודה לעצמכם, לבני הזוג שלכם, לילדים שלכם, לסובבים אותכם ובעיקר לבורא עולם שאין עוד מלבדו. תעשו את זה והחיים שלכם יתחילו להאיר כפי שלא חלמתם.

 שבת שלום לכל עם ישראל היקרים והקדושים. לתגובות [email protected]

להוקיר תודה תגיד תודה הרב מרדכי רוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד