י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הגזירה שעלולה להבריח חרדים מבריטניה

העסקן החרדי: "הלכתי על הנושא הבוער"

בעקבות התערבות משרד החינוך הבריטי בתכני הלימוד במוסדות החרדיים, רבים כבר שוקלים לעזוב ולהגר | בניסיון אולי אחרון, עסקן חסידי נכנס לעובי הקורה ומנסה להילחם בגזירות באמצעים משפטיים. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר שהוא זוכה לאהדה ציבורית ומסביר מדוע

העסקן החרדי: "הלכתי על הנושא הבוער"
העסקן שרגא שטרן על רקע תלמידים חסידיים צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

אלפי יהודים יעזבו את בריטניה אם לא יימצא פתרון מול משרד החינוך הבריטי.

הפעיל והעסקן החסידי שרגא שטרן, הגיש עתירה משפטית נגד משרד החינוך, בטענה, כי הדרישה מבתי ספר חרדיים "ללמד על דברים שעליהם נאמר יהרג ועל יעבור", היא "בלתי מוסרית ולא חוקית".

האתר הבריטי 'דה טיימס' פרסם את כתב העתירה המתפרס על 19 עמודים, ובו מפורטים הטענות של העותר נגד משרד החינוך. לטענת שטרן, "ההוראה ללמד את הילדים שלנו נושאים שנוגדים את חוקי התורה, והם מבחינת יהרג ואל יעבור, מנוגדים לזכויות אדם". 'הטיימס' דיווח לקוראיו, כי "אין סיכוי שהחרדים ילמדו את הילדים שלהם את הנושאים שהם טאבו בחברה החרדית, ואם לא ימצא פתרון, נראה חרדים עוזבים בהמוניהם את בריטניה".

החרדים בבריטניה מתמודדים כבר תקופה ארוכה עם גזירות שונות שהוטלו עליהם מטעם משרד החינוך, עצרות וכנסים וימי תפילה נערכו מספר פעמים ברחבי הממלכה, אך כרגע לא נראה שיש פתרון.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר שרגא שטרן, "אנחנו נלחמים רק על מה שבציפור נפשינו, אין סיכוי שאנחנו כחברה חרדית נלמד את הילדים שלנו נושאים שעליהם נכתב בתורה שהם תועבה". שטרן החליט ללכת על הקו המשפטי, דבר שעד היום לא עשו. "אני הלכתי רק על הנושא הבוער הזה, לא עתרתי נגד לימודי ליב"ה, מתמטיקה, היסטוריה, אנגלית, הנדסה, גיאוגרפיה, ושאר המקצועות, הם כבר החלטה של כל בית ספר או תלמוד תורה, באיזה רמה ללמד, ועם זה עוד אפשר לחיות".

הנושאים שהם בגדר "יהרג ואל יעבור", זה משהו שהחרדים לא יכולים לחיות איתו. "אם היינו עותרים נגד שאר התכנים היה קשה יותר לקבל אהדה ציבורית, אבל הפוליטיקאים ואנשי משפט מבינים שאנחנו נאבקים נגד משהו דתי שעליו לא נוותר בשום אופן", מסם שטרן בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

התביעה אותה הגיש שטרן, פורסמה בתקשורת הבריטית תחת הדגש, "מאבק עיקש של החרדים שלא יוותרו, ויעזבו את בריטניה אם לא תהיה להם ברירה".

משרד החינוך בריטניה גזירת החינוך עתירה עסקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד