י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שבועיים לבחירות

חיזוק: ההפתעה שטראמפ מכין לבנימין נתניהו

כדי להפגין את תמיכתו בראש הממשלה, נשיא ארה"ב יחרוג ממנהגו בפעם השנייה ויישב לארוחת ערב ממלכתית עם בנימין נתניהו - שבועיים לפני הבחירות בישראל

חיזוק: ההפתעה שטראמפ מכין לבנימין נתניהו
נתניהו וטראמפ מסתודדים במוזיאון ישראל צילום: אבי אוחיון, לע"מ

נשיא ארה"ב דונלד טרמאפ, אינו מהנשיאים שמקיימים ארוחות ערב ממלכתיות למנהיגים, עם זאת הוא מתכנן לקיים ארוחת ערב חגיגית שבועיים לפני הבחירות בישראל, לראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת כדי להפגין את תמיכתו בו.

על פי הדיווח של איתמר אייכנר 'בידיעות אחרונות', ראש הממשלה יגיע לוושינגטון שבועיים לפני הבחירות, כדי להשתתף בוועידה השנתית של השדולה הישראלית איפא"ק, ואמור להיפגש עם טראמפ בבית הלבן, שם מתוכננת לו הפתעה "סטייט דינר" עם בכירי הממשל. דינר יוקרתי שאליו יוזמנו מסלתא ומשמנה של הפוליטיקה ואנשי העסקים בארצות הברית.

עד היום הזמין טראמפ רק את נשיא צרפת עמנואל מקרון לארוחה דומה, ראש הממשלה הישראלי האחרון שזכה לאירוע כזה הוא יצחק רבין, כשהנשיא קלינטון ב־1994 הזמין את רבין והמלך חוסיין לארוחת ערב ממלכתית לרגל חתימת הסכם השלום בין המדינות.

מבחינת נתניהו מדובר במתנה משמים. הוא יוכל למצב את עצמו כמדינאי ברמה עולמית. 

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה לדווח כי הפגישה עם טראמפ עדיין לא סגורה ומטעם האמריקאיים נמסר כי שום דבר עוד לא הוחלט רשמית.

נזכיר, כי גם במהלך מערכת הבחירות הקודמות בשנת 2015, יצא נתניהו כראש ממשלה וכמתמודד לקדנציה נוספת לארה"ב, כדי לנאום בקונגרס האמריקני נגד הסכם הגרעין עם איראן, עליו חתם בסופו של דבר הנשיא דאז ברק חוסיין אובמה, אז נשמעה ביקורת קשה כלפי נתניהו על נסיעתו בתקופת בחירות ונעשו ניסיונות למנוע ממנו את הטיסה, אך הוא נסע, חזר עם אהדה ציבורית רחבה אחרי נאום תקיף ונחוש שנשא, וגם כמובן ניצח את הבחירות עם 30 מנדטים.

בנימין נתניהו ארוחת ערב דונלד טראמפ בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד