י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"נחושים יותר מתמיד"

באופן חריג • נתניהו חשף: "תקפנו מחסני נשק איראנים בדמשק"

ראש הממשלה חשף הבוקר בישיבת הממשלה כי חיל האוויר תקף בסוריה | "ב-36 השעות האחרונות חיל האוויר תקף מחסנים של איראן עם נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק" | ראש הממשלה הוסיף: "צבר התקיפות מוכיח שאנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה"

באופן חריג • נתניהו חשף: "תקפנו מחסני נשק איראנים בדמשק"
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון), ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, אישר כי חיל האוויר הישראלי, תקף בשעות האחרונות, מחסנים הממוקמים בדמשק שבסוריה, שבהם היה נשק איראני.

נתניהו אמר כי "ב-36 השעות האחרונות חיל האוויר תקף מחסנים של איראן עם נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק". נתניהו ציין עוד כי "צה"ל תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה".

לדברי ראש הממשלה נתניהו, "צבר התקיפות האחרונות מוכיח שאנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד אירן בסוריה", אמר הבוקר בישיבת הממשלה.

כזכור, בלוג המודיעין 'אינטלי טיימס'‎ פרסם אתמול (מוצאי שבת) כי שעות ספורות לפני התקיפה, כך עולה מצילומי לוויין, מטוס מטען איראני נחת בנמל התעופה הבין-לאומי, שכבר הותקף בעבר לפחות 3 פעמים, במה שנראה כניסיון לסכל הברחות של טילים מאיראן.

במהלך ישיבת הממשלה אמר נתניהו "אנחנו נפרדים היום בממשלה מהרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. גדי, אתה מסיים מחרתיים 40 שנים של שירות מסור לצה"ל וארבע שנים כרמטכ"ל. בזמן הזה פעלנו יחד נגד איומים מגוונים כדי לבצר את בטחון ישראל. להשגת יעדים אלה צה"ל פעל תחת פיקודך בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל עם כל זרועות הביטחון - שב"כ, מוסד, משטרה וגופים נוספים".

נתניהו הוסיף "פעלנו בהצלחה מרשימה לבלימת ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה, ובמסגרת זו צה"ל תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה. פעלנו יחד נגד ייצור נשק מדויק בלבנון, פעלנו לפרק את נשק המנהרות של חיזבאללה בלבנון במבצע מגן צפוני, פעלנו נגד מנהרות החמאס בגבול עזה, סיכלנו מאות פעולות של טרור יחידים ביהודה ושומרון, וביצענו עוד פעולות רבות מאוד, גלויות וסמויות מן העין. לצה"ל תחת פיקודך הישגים גדולים. יש לנו עוד עבודה רבה לעשות ואנו נעשה אותה".

ראש הממשלה ושר הביטחון התייחס גם לתקיפות הלילה לאחר שיגור רקטה מעזה לעבר שטח פתוח במועצה האיזורית שדות נגב, ואמר "חיל האוויר תקף גם בגזרה הדרומית נגד מטרות חמאס בעזה, והבוקר הודענו על חשיפת מנהרה נוספת, מנהרה מרכזית, ואולי החשובה שבהן, שחצתה את הגבול לשטחנו".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד