י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תאונה או פיגוע אבנים?

טרגדיה: אם ל-4 נהרגה בהתנגשות עם משאית

הדס תפוחי ז"ל, אם לארבעה מהיישוב עטרות, מצאה את מותה בתאונה בבנימין • ביישוב חושדים כי הדס נמלטה מאבנים וכתוצאה מכך התנגשה במשאית • בזירת התאונה נמצאו אמנם אבנים, אולם במשטרה עדיין בודקים את נסיבות התאונה

טרגדיה: אם ל-4 נהרגה בהתנגשות עם משאית
סימני אבנים על הכביש צילום: דוברות עטרת

בשעות הצהרים (ראשון) בסמוך לשעה 14:40 אירעה תאונת דרכים חזיתית בין משאית ורכב פרטי בכביש 465 סמוך לעטרת.

צוותי מד"א ואיחוד הצלה בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו טיפול רפואי להדס תפוחי שנפצעה במצב קשה. "הגת הרכב נלכדה ברכבה כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד", סיפר חובש רפואת חירום במד"א, ארי רוזנשטיין.

לדבריו: "הענקתי לפצועה טיפול רפואי ראשוני שכלל קיבוע ושמירה על הצוואר על מנת שלא להחמיר את פציעתה ובסיוע אזרחים שנקלעו למקום ניסינו לחלץ את הפצועה תוך כדי שאנחנו מפרקים חלקים מהרכב בעזרת הידיים וכלים שהיו ברשותנו עד להגעת צוות הכיבוי שחילץ את הפצועה מהרכב".

אולם מאוחר יותר השיבה הדס את נשמתה לבוראה. המנוחה, בת 30 ואם לארבעה ילדים היא תושבת היישוב עטרת. בני היישוב טוענים שהדס נמלטה מאבנים שיידו לעברה ערבים ואז התנגשה במשאית.

יצוין כי על הכביש, במקום בו אירעה התאונה, זיהה גשש של צה"ל סימנים של אבנים שנזרקו לעבר המכוניות העוברות בכביש, אולם לא ברור מתי הם נזרקו.

במשטרה אומרים כי בשטח לא נמצאו ראיות על זריקת אבנים בסמוך לתאונה, וגם לא היה דיווח על זריקת אבנים. עם זאת, העניין נבדק.

גורמי ביטחון העלו חשד כי הנהגת, שניסתה לברוח מהאבנים שנזרקו לעברה, סטתה ממסלולה והתנגשה במשאית שבאה מולה.

מזכירות היישוב עטרת דורשת מכוחות הבטחון למצות את החקירה ולמנוע את המקרה הבא. שהגיעה למקום והיא פונתה לחבירה עם מסוק צבאי שנחת בסמוך".

בתאונה שאירעה כ-40 דקות לאחר מכן בין מכונית למשאית בכביש 60 בסמוך לאזור התעשייה שער בנימין, נהרגה רבקה קופשוק-דורון ע"ה בת ה-25 מעלי, ובעלה תום בן אורלי, נפצע קשה. בני הזוג נישאו לפני מספר שבועות. רבקה, היא בתו של הרב ישעיהו דורון יבלחט"א, ראש ישיבת 'חומות'.

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, ישראל גנץ, "היום לצערנו איבדנו שתי נשים יקרות תושבות המועצה, שתיהן נהרגו בשתי תאונות דרכים שונות וקשות בהפרש של פחות משעה. אנו מחבקים את בני המשפחות ומלווים את הקהילות".

לדבריו, תשתית הכבישים בבנימין עוברת בימים אלו, אחרי שנים של הזנחה מצד רשויות המדינה, שיפור ותיקון, אך הדרך ארוכה. "מספר הנפגעים מתאונות דרכים ברחבי מדינת ישראל הוא מהגבוהים בעולם. לצד שיפור הכבישים אני פונה אליכם תושבי בנימין ומבקש, סעו בזהירות! לצערי תרבות הנהיגה של שכנינו היא מסכנת ומסוכנת, ואני קורא למשטרת ישראל להגביר את האכיפה ואת הענישה".

פיגוע אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד