י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בג"צ ייעתר?

הממשלה מבקשת דחייה שלישית בחוק הגיוס

בפעם השלישית מבקשת המדינה מבית המשפט העליון לדחות את מועד פקיעת חוק הגיוס לחודש תמוז, אחרי הקמת הממשלה

הממשלה מבקשת דחייה שלישית בחוק הגיוס
בחורי ישיבה מתפללים במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

פרסום ראשון: בפעם השלישית, המדינה מבקשת לדחות את מועד פקיעת חוק הגיוס לאחר הרכבת הממשלה הבאה ותחילת פעילותה של הכנסת ה-21.

בפנייה רשמית ששיגרה מחלקת הב"גצים בפרקליטות המדינה, ביקשה המדינה לדחות את המועד בו היה אמור לפקוע חוק הגיוס, ממחר לעוד שבעה וחצי חודשים 28.7.2019 (כ"ה בתמוז תשע"ט).

בבקשתה מנמקת המדינה כי, "היא העמידה לנגד עיניה את החלטתו של בית המשפט הנכבד שנעתרה לדחייה השנייה לחוקק את חוק הגיוס", אלא שהיא נימקה כי הבקשה הגיעה בעקבות החלטת ראשי הקואליציה לצאת לבחירות ושחוק הגיוס הוא "אחד מהסוגיות הסבוכות והמורכבות ביותר במדינת ישראל".

כאמור, הממשלה מבקשת להכריע בחוק הגיוס רק לאחר הקמת הממשלה הבאה, כשלושה חודשים לאחר תחילת עבודתה של הממשלה שתוקם, שטרם ברור מי יהיו החברים בה.

בתשובה שהוגשה היום (שני) לבג"ץ, כותבים במחלקת הבג"צים בשם המדינה כי "כדי לאפשר לממשלה החדשה שתוקם לאחר הבחירות הכלליות כמו גם לכנסת ה- 21 להידרש לסוגייה המורכבת".

כזכור, חוק הגיוס בוטל על ידי בג"ץ במהלך הקדנציה החולפת, כאשר המדינה הביאה שנה לממשלה ולכנסת לתקן את החוק וח"כ אורי מקלב פעל רבות על מנת לפתור הסאגה. המפלגות החרדית ביקשו להעביר חוק מטעמם יחד עם חוק יסוד ערך לימוד תורה.

אלא ששר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, הביע התנגדות לחוק והקים וועדה מיוחדת מטעם משרד הביטחון, שניסחה להעביר חוק שקובע סנקציות כלכליות ופליליות באם לא יעמדו ביעדים.

בעקבות הדברים, נרשמו חילוקי דעות בתוך המפלגות החרדיות, כשאגודת ישראל הביעה התנגדות לחוק ואף הצהירה כי הם תפרוש מהממשלה באם החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית.

המצב גרם לכך שעד למועד שנקבע על ידי בג"ץ לא הצליחו להעביר את החוק אלא בקריאה ראשונה והמדינה ביקשה דחייה נוספת כשגם זו לא צלחה וכעת מגיעה הבקשה השלישית.

 

בג"ץ חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד