ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נמנע משבר נוסף

השר חיים כץ סירב לאשר עבודות בשבת

אחרי הסערה סביב גשר יהודית: השר חיים כץ סירב לבצע עבודות להחזקת תשתית הרכבת בנתיבי איילון ובכך מנע משבר נוסף • "העבודות יבוצעו בהתאם לנוהלי והיתרי העבודה של הרכבת"

השר חיים כץ סירב לאשר עבודות בשבת
הדמיית גשר יהודית צילום: חן אדריכלים

אחרי הסערה סביב גשר יהודית, בחברת 'נתיבי איילון' ביקשו לקיים עבודות להחזקת תשתית הרכבת בנתיבי איילון ונענו בשלילה על ידי השר חיים כץ.

על פי חשיפתו של העיתונאי יאיר שרקי ב'החדשות', נתיבי איילון פנו לשר העבודה והרווחה חיים כץ הממונה על מתן אישורי עבודה בימי מנוחה לקיים עבודות תשית במשך כשישה שבועות החל מהשבת הקרובה.

בחברה שיגרו מכתב לרכבת ישראל: "נודה לשיתוף פעולה בביצוע עבודות בסופי שבוע עבור פרויקט גשר יהודית, כאשר עבור ביצוען נדרשים שישה מבצעי הנפות קורות פלדה ראשיות ומשניות, שאותם יש לבצע רק בסופי השבוע".

נתיבי איילון מבקשים את האישור לאחר תיאום עם המשטרה, לבצע את העבודות במשך שישה שבתות שכמרו יחל כבר בשבת הקרובה, החברה ביקשה להעסיק 92 עובדים, מתוכם 21 יהודים כאשר העבודות היו עתידות להתקיים במשך 24 שעות בכל פעם.

כאמור, מי שמנע את העניין הוא שר העבודה והרווחה חיים כץ, שאמר כי הוא לא מעוניין ודרש חלופות עם פחות חילולי שבת.

זאת בעקבות חוק מסורת ישראל, שחוקק על ידי הסיעות החרדיות וקובע כי יש להכניס את מסורת ישראל לשיקולים בענייו היתרי העבודות בשבת.

מנתיבי איילון נמסר בתגובה: "בהתאם להנחיות משרד התחבורה העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב יבוצעו במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים- תל אביב בהתאם לנוהלי והיתרי העבודה של הרכבת".

רכבת נתיבי איילון גשר יהודית חיים כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד