י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בזכות העיתונאית החילונית

הפאנל השבתי יוקדם לשישי; "ראויה לשבח"

בזכות הח"כים החרדים ושומרי השבת וביוזמת העיתונאית נחמה דואק: אירועי 'שבת תרבות' יתקיימו מעתה ביום שישי | האורח המפתיע השבוע: ח"כ משה גפני | דואק ל'בחדרי': "אני התעקשתי והנה העברנו משבת לשישי"

הפאנל השבתי יוקדם לשישי; "ראויה לשבח"
משה גפני צילום: Yonatan Sindel/Flash90

וְשָׁמְרוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּת: כותרות פוליטיות רבות מגיעות מאירועי 'שבת תרבות', שבהם מתארחים פוליטיקאים ואנשי מעמד ושולפים את חרצובות לשונם. עד כה האירועים התקיימו ביום השבת רח"ל, מה שגרם לחילול השבת בפרהסיה.

אלא, שביוזמת אשת התקשורת נחמה דואק, שאף מנחה את האירועים הללו – חילול השבת יפסק ומעתה האירועים שבהנחייתה יתקיימו ביום שישי ולא בשבת.

למשל ביום שישי הקרוב – יתקיים 'שישי תרבות' בתיאטרון חולון, בהשתתפותו המפתיעה של יו"ר ועדת הכספים ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני. לצידו של גפני ישתתף גם יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין – שאף הוא שומר את שבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי דואק שמיודדת עם הח"כים החרדים - עומדת מאחורי היוזמה, לדבריה, העובדה שהאירועים התקיימו בשבת – גרמה לכך שקולם של הפוליטיקאים החרדים ושומרי השבת – לא נשמע. בשל כך, היא ביקשה להעביר את האירועים ליום שישי ולשנות את שם הקונספט מ'שבת תרבות' ל'שישי תרבות'.

דואק אמרה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "לפני חודש וחצי - חודשים, פניתי להנהלת תיאטרון חולון, ששם אני מנחה את 'שבת תרבות' זו העונה ה-20, ואמרתי להם שאני מאוד הייתי רוצה לתת ביטוי גם לאישי ציבור מהמגזר החרדי והדתי שלא מגיעים בשבת ואני מכבדת את זה וגם לתת אפשרות לציבור הדתי והחרדי מחולון והסביבה שגם הם ייהנו מ'שבת תרבות'. האמת היא שלא הייתי צריכה לשכנע יותר מידי, הם אמרו לי 'שום בעיה' והעברנו את זה ליום שישי".

דואק מוסיפה: "להגיד לכם שהחילונים לא אמרו 'מה פתאום, למה משנים?' - לא. אבל אני התעקשתי והנה העברנו משבת לשישי. כבר באירוע שיתקיים ביום שישי הקרוב יתארחו משה גפני יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שהוא גם אדם דתי".

מקורבי ח"כ גפני אומרים בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "גם התקשורת הישראלית הבינה ש'שישי תרבות' יהיה הרבה יותר חדשותי וכמובן שהוא יביא לשיח רב תרבותי שיכלול את כל גווני הקשת הפוליטית, מבלי לחלל את השבת הקדושה שהיא מקור ההשראה של עם ישראל".

עוד הוסיפו: "אשת התקשורת המעולה נחמה דואק שיזמה את הקונספט הזה ראויה לכל שבח. ויותר משישראל שמרו על השבת, השבת שמרה אותם".

כעת נותר לקוות, כי מארגני אירועי 'שבת תרבות' נוספים - ילכו בעקבותיה של דואק ויעבירו אף הם את האירוע ליום שישי וימנעו חילול שבת כואב.

משה גפני דואק שבת תרבות בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד