י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בועת הנדל"ן מתפוצצת?

לראשונה מזה עשור: ירידה במחירי הדירות

לאחר עשור של עליות במחירי הדיור: סוף סוף נרשם מדד שלילי • ע"פ נתוני הלמ"ס מדובר בירידה שנתית של 2.3% במחירי הדירות במהלך שנת 2018

לראשונה מזה עשור: ירידה במחירי הדירות
העיר חריש צילום: פלאש 90

כחלון יכול להתחיל לחייך: נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שמתפרסמים ביממה האחרונה מלמדים על שינוי מהותי בשוק הדיור, ועל מגמת ירידה במחירי הנדל"ן למגורים.

לפי הלמ"ס, מחירי הדירות לאוקטובר-נובמבר (חודשים 10 ן-11 של שנת 2018) רשמו ירידה של 0.4% לעומת ממוצע מחירי העסקאות בחודשים ספטמבר-אוקטובר. 

ירידה זו השלימה ירידה שנתית של 2.3% במחירי עסקאות הנדל"ן למגורים. מדובר בנתון דרמטי מאחר ובכל העשור האחרון הייתה עלייה רצופה במחירי הדירות.

בחלוקה למחוזות, רק בחודשיים הנ"ל לבדם (10/11) מחירי הדירות במחוז תל אביב (הכולל את רוב ערי גוש דן) ירדו בחודשים האחרונים ב-1.1%.

כמו כן, במחוז ירושלים חלה ירידה של 1.4%, במחוז הצפון ירידה של 0.7% ובמחוז המרכז ירידה של 0.1%. לצד זאת, חלה עלייה של 1.1% במחוז הדרום, ושל 0.9% במחוז חיפה.

אין ספק שנתון כזה הוא הישג אדיר לשר האוצר כחלון ששם את כל יהבו בנושא הדיור ובפרויקט "מחיר למשתכן", וכי הדבר יסייע לו רבות ומן הסתם יהיה חלק מקמפיין הבחירות שלו.

יצוין כי הנתונים כוללים גם את עסקאות "מחיר למשתכן". 

משה כחלון מחירי הדיור מחיר למשתכן נתוני הלמס 2018

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד