י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עולם המשפט מוכה בהלם

הפרשייה החמורה: הותרו פרטים לפרסום

בלהב 433 מתנהלת חקירה מזה מספר ימים תחת צו איסור פרסום שעשויה עם חשיפתה לזעזע את עולם המשפט בישראל, הבוקר מותר לפרסום רק פרט אחד שמעיד על חומרת המעשה, אך לא מי המעורבים בו

הפרשייה החמורה: הותרו פרטים לפרסום
משרדי להב 433 צילום: פלאש 90

החשד: עו"ד בכיר פעל לקדם מינוי שופטת בבית משפט שלום בתמורה לטובות הנאה, בנוסף אשתו של שופט הייתה בקשר עם עורך הדין הבכיר על מנת שיקדם את בעלה לבית משפט המחוזי, אך זה לא יצא לפועל.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פסל את עצמו מלדון בעניין, בעקבות קשר חברי שיש לו עם החשוד הבכיר, פרקליט המדינה שי ניצן והמשנה ליועמ"ש רז נזרי מלווים את התיק שמסעיר את מערכת המשפט, אותו חשפה לראשונה ‎כתבת הפלילים הדס שטייף בגלי צה"ל.

הותר לפרסום כי בלהב 433 (יאח"ה) מתנהלת חקירה בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים.

החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים. מדובר בחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא קודם.

הבוקר בפעילות של היחידה נעצר לחקירה חשוד אחד, שהינו עורך דין, ועד כה זומנו והגיעו לחקירה שתי חשודות נוספות - אחת מהן שופטת שלום ואחת מהן עורכת דין - וכן זומנו עדים, נערכו חיפושים ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב.

בתוך כך, חוקרי להב 433 הגיעו לפני זמן קצר ללשכת עורכי הדין בתל אביב במסגרת חקירת הפרשה, וערכו חיפוש אחר מסמכים.

החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) ומפוקחת על ידי פרקליט המדינה. כל יתר פרטי הפרשה עודם אסורים בפרסום בהתאם לצו איסור הפרסום שעודנו בתוקף.

יצוין, כי במסגרת החקירה, חברי הוועדה לבחירת שופטים שתחת משמרתם בוצע מינוי השופטת, ככל הנראה יזומנו לעדות ו/או חקירה משרדי להב 433. בין חברי הוועדה: שרת המשפטים איילת שקד, שר האוצר משה כחלון ונשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות. לפני כשבועיים הודיע ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אפי נווה על פרישה מחברותו בוועדה למינוי שופטים, עקב הגשת כתב אישום נגדו בגין יציאה וכניסה ל/מישראל שלא כחוק וקבלת דבר במרמה.

ח"כ רויטל סויד (העבודה), סגנית יו"ר הכנסת ועורכת דין לשעבר, מגיבה לפרשה המשפטית ואומרת: "נפל דבר בישראל. אם רק חלק מהשמועות יתבררו כנכונות, מדובר כנראה בפרשייה החמורה ביותר בתולדות מערכת המשפט הישראלית. אסור שידבק גרם של שחיתות במערכת המשפט, ולכן צריך להפוך כל אבן בחקירת החשד לעבירות על טוהר המידות במינוי שופטים".

עם זאת הבהירה, "גם הבוקר יותר מתמיד אני עומדת לצד מערכת המשפט ומתנגדת להתקפות הפרועות והאגרסיביות של נתניהו ושקד וצבא המסיתים על מערכת המשפט שכל מטרתן היא לפרק את המערכת ולהחליש אותה מתוך שיקולי הישרדות פוליטית וקידום אג’נדות מסוכנות. אין דמוקרטיה בלי מערכת משפט חזקה ואין מדינת חוק בלי מערכת משפט עצמאית אסור להתבלבל. זה לא עומד בשום סתירה לצורך לחקור את החשדות עד תום", כך סויד.

חברתה למפלגה חברת הכנסת לאה פדידה, דורשת מהשרה להתפטר בעקבות הפרשייה: "איילת שקד צריכה להתפטר מתפקידה כשרת המשפטים. שקד אספה סביבה אנשים עם רקע בעייתי שעשו מעשה מגונה במערכת המשפט. סולם הערכים שלה התגלה כמעוות כשרת משפטים וכאשה. מעמד האשה הלך 20 שנה אחורה. מערכת המינויים הנגועה שהפעילה שקד הוא הסיפור הגדול", כך האשימה הח"כית בימים האחרונים וחוזרת על דבריה ודרישתה.

מינוי שופטים ועדה לבחירת שופטים להב 433 חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד