י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השמאלן זועם

גבאי: לא פוחד מהמתקפות של בחדרי חרדים

יו"ר 'העבודה' אבי גבאי פחות התחבר כך נראה לדיווחים על כוונותיו לפגוע בסטטוס קוו העדין וסוגיות היהדות הרגישות, ויוצא למתקפה חריפה: "אנחנו לא פוחדים מהמתקפות של "בחדרי חרדים". אנחנו לא מתכוונים לוותר על תחבורה ציבורית בשבת"

גבאי: לא פוחד מהמתקפות של בחדרי חרדים
גבאי צילום: גילי יערי / פלאש 90

בעקבות הפרסומים על כוונותיו המסוכנות של יו"ר העבודה אבי גבאי לצאת במאבק על תחבורה בשבת לצד נושאים אנטי דתיים נוספים שאותם הוא מוביל ועליהם מצהיר בספרו החדש, יוצא היום (רביעי) אבי גבאי במתקפה על האתר החרדי הגדול בעולם.

בפוסט שפרסם גבאי בחשבון הפייסבוק כתב, "אנחנו לא פוחדים מהמתקפות של "בחדרי חרדים". אנחנו לא מתכוונים לוותר על תחבורה ציבורית בשבת. זה לא סוד שגדלתי בבית מסורתי, בית שמכבד את הדת, את המנהגים, את החגים, גם את השבת. אבל בבית המסורתי שלי, מסורת לא הייתה כפייה".

גבאי הוסיף וטען, "מסורת הייתה חופש. חופש לבחור איך יראה הבית שלך, ומתי יבשלו בו, מי עושה קידוש ואם אפשר ללכת אחריו לסרט או לנסוע לים. זאת המסורת של רוב עם ישראל, הרוב שרוצה לחיות במדינה נורמלית. וזה השינוי שרוב עם ישראל רוצה לראות כאן - במדינה שבה אתה יכול לנסוע לבקר את המשפחה שלך בשבת גם אם אין לך כסף לקנות מכונית"

"זאת המסורת שלי", ציין יו"ר העבודה. לדבריו, "מסורת של יהדות שיש בה חופש. ועל החופש הזה אנחנו לא מתכוונים לוותר. אנחנו מתחייבים".

כזכור, הפרסום ב'בחדרי חרדים' על ספרו החדש של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי יוצא לאור ממש בימים אלו כאשר גילנו כי משנתו הפוליטית של גבאי תפגע בשורה של ערכים יהודים חשובים: "אני בעד תחבורה ציבורית בשבת; אקדם שוויון מגדרי ואמנע הדרת נשים מן המרחב הציבורי".

במערכת הפוליטית מיהרו לתקוף את גבאי. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי, "יש לי הערכה לאבי גבאי ועבדנו בשיתוף פעולה בהיותו שר להגנת הסביבה. עם זאת יש להצטער ואף לראות בחומרה את הכרזותיו בנושאי דת, בראשם הודעתו כי יפעל לתחבורה ציבורית בשבת, בניגוד לסטטוס קוו ולמסורת ישראל".

חבר הכנסת אורי מקלב, לא חסך אף הוא במילים קשות על אבי גבאי ואמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "אין צורך להגיב לאבי גבאי בזמן שהוא נלחם על הרלוונטיות שלו", לדבריו, "אנחנו לא נהיה הניצבים בתעמולת הבחירות שלו בזמן שהוא נלחם על הרלוונטיות שלו הציבוריות הישראלית, אנחנו נעשה הכל בכדי שכל הרוצים להחליש את שמירת הדת בישראל לא יהיו רלוונטיים".

גם בסיעת ש"ס מיהרו לתקוף את הצהרותיו של גבאי. ח"כ מיכאל מלכיאלי מסר בתגובה לדבריו של יו"ר 'העבודה', "שבת היא מקור הברכה. גבאי, ממליץ לך לחפש דברים אחרים, שבאמצעותם תוכל לגרום להבאת מצביעים נוספים למפלגתך".

חה"כ ינון אזולאי תקף גם הוא את גבאי ואמר; "צר לי שאבי גבאי מנסה להתרומם על חשבון השבת שהיא אות וסמל של העם היהודי, ההיסטוריה הוכיחה כי מי שמנסה לפגוע בשבת, השבת תובעת את עלבונה, הרוב המוחלט במדינת ישראל דוגלים בשמירת המסורת ושמירת הסטטוס קוו".

אבי גבאי תחבורה ציבורית בשבת בחדרי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד