י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשש בימין

סקר דרמטי: הבית היהודי ולבני מחוץ לכנסת

שני סקרים מתפרסמים הערב, בשני ערוצים שונים, ורק התוצאות בצמרת כמעט זהות | שני הסקרים מלמדים שבני גנץ משלם את מחיר ההתבטאות נגד חוק הלאום | באחד מהסקרים גוש הימין נחלש - כאשר הבית היהודי נשאר בחוץ כמו גם ציפי לבני משמאל | ומה הכוח החרדי לפי אותם סקרים

סקר דרמטי: הבית היהודי ולבני מחוץ לכנסת
סקר הערב ב'כאן11' צילום: צילום מסך

82 יום לבחירות שכבר הפכו לסוערות, סקר שמתפרסם הערב ב'ערוץ 12' על ידי הכתב הפוליטי עמית סגל, מגלה כי תמונת המנדטים הופכת לדרמטית, כאשר גוש הימין נחלש - מפלגת 'הבית היהודי' לא עוברת את אחוז החסימה

על פי הסקר שנערך על ידי 'אי פאנל' בראשות ד"ר מינה צמח ומנו גבע, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, התוצאה היתה כדלהלן: הליכוד מביא הישג נאה של 32 מנדטים, 'יש עתיד' עולה מ-11 שיש לה כיום ל-14, אך עדיין לא מספיק כדי להיות אלטרנטיבה לנתניהו.

במורד הסקר, הרמטכ"ל בני גנץ, עם מפלגתו 'חוסן לישראל' שסופג ירידה ל-13, לאחר שהתבטא נגד חוק הלאום וחטף מתקפה מימין. הרשימה המשותפת עם 12; 'הימין החדש' בראשות שקד ובנט 8, 'העבודה' מתרסקת ל-9 מנדטים בלבד, יהדות התורה 7: ש"ס וישראל ביתנו 6 מנדטים כל אחת, מרץ 5: 'כולנו' של כחלון וגשר של אורלי לוי אבקסיס 4 כל אחת.

תוצאות הסקר מלמדות כי גוש הימין נחלש, כאשר 'הבית היהודי' ו'התנועה' בראשות ציפי לבני, לא עוברים את אחוז החסימה, כך שגוש הימין שכולל כיום 67 מנדטים, יורד ל-64 מנדטים בלבד.

בנוסף, בדקו עורכי הסקר את 'הרשימה המשותפת', שהתפצלה בשבוע שעבר, לאחר שחה"כ אחמד טיבי הודיע על התפצלות וריצה עצמאית. סיעתו של טיבי מקבלת במקרה כזה שישה מנדטים, מול שישה שמקבלת הסיעה המשותפת המורכבת מסיעות בל"ד וחד"ש.

סקר נוסף שפורסם הערב ב'כאן11', מציג את התמונה הבאה: הליכוד עם 31 מנדטים, בני גנץ - 13, הרשימה המשותפת - 12, יש עתיד - 10, הימין החדש 7, העבודה - 7, כולנו - 6, גשר - 6, יהדות התורה 6, ש"ס - 5, מרצ - 5, הבית היהודי 4, ישראל ביתנו 4, והתנועה של ציפי לבני - 4.  

סקר בחירות בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד