י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הבהלה הגיעה למרוקו הרחוקה

חשיפה • הסעיף שפוצץ את המשא ומתן בעיר אלעד; "עזות מצח"

בעוד היהדות החרדית נמצאת עמוק בתוך הבחירות לכנסת כמו שאר המגזרים ולמרות החתימה היום בין 'אגודה' ל'דגל' על ריצה משותפת, הרי שבאלעד עדיין נושאים את משקעי הבחירות בעיר והקואליציה רחוקה מלקום | קרב האשמות על רקע הפלת התקציב ואת מי מעניין התושבים?

חשיפה • הסעיף שפוצץ את המשא ומתן בעיר אלעד; "עזות מצח"
דיין ונתן על רקע בניין העירייה צילום: גוגל מפות, פלאש90 , באדיבות המצלם

סוער בעיר אלעד: למרות האחדות בכנסת וגיבוש הרשימה המאוחדת, 'דגל התורה' וש"ס בקרב עיקש עם ראש העיר האלעדי ישראל פרוש ואנשיו סביב הכניסה לקואליציה העירונית, כאשר הצדדים מחליפים האשמות הדדיות זה על זה. 'בחדרי חרדים' עם הפרטים.

תחילת הסאגה החלה בימים האחרונים, לאחר שפרוש ביקש להעלות שוב את ההצבעה על התקציב העירוני ללא רוב קואליציוני, לטענתו, למען הניהול השוטף של העיר - בעוד שב'דגל התורה' ביקשו לדחות את הדיון עד להרכבת הקואליציה העירונית - כאשר חלק מהחברים לא היו בארץ.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות החלטתו של פרוש לקיים את ההצבעה על התקציב, יו"ר ש"ס המקומי צוריאל קריספל החליט לקטוע את ביקורו במרוקו ושב לארץ כדי להפיל את ההצבעה על התקציב. ב'דגל' אמרו כי "חוסר התיאום בינם לבין פרוש מוכיח כי הוא אינו מעוניין במו"מ".

מנגד, 'בחדרי חרדים' חושף, כי מצידו של ראש העיר מציגים עובדה אחרת לגמרי ואומרים כי מי שמונע את המשך המו"מ היא דווקא 'דגל התורה', שהציגה דרישה שמתנגדת לערכים אותם מייצג ישראל פרוש, כאשר ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בדרישה שלא להכניס את שי נתן ואבי דיין לקואליציה העירונית.

אנשיו של ראש העיר פרוש אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "הדרישה להחרים חברי מועצה מוכיחה דווקא כי הם (דגל התורה א.ק.) מראים כי הם לא לוקחים את המשא ומתן ברצינות". מנגד, ב'דגל' משיבים ואומרים כי "הנושא ניתן לדיון כאשר יתקיימו שיחות מו"מ רשמיות ולא דרך תכתובות מיילים". ב'אגודה' מציינים כי "בניגוד לנטען התקיימה גם פגישת מו"מ".

כאמור, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים התקיימו תכתובות מיילים בין 'דגל התורה' לראש העיר ישראל פרוש ולאנשים מטעמו, כאשר המגעים התפוצצו כשהצדדים טרם ישבו לשיחות מו"מ רגילה ולא הוצג מסמך דרישות ברור.

ב'דגל התורה' באלעד אומרים ל'בחדרי חרדים' כי, "דגל התורה הושיטה את ידה לשלום, למרות ההתרחשויות בעיר בתקופת הבחירות, וזאת מתוך רצון להתניע את גלגלי העשייה העירונית, ועל אף שפרוש העביר את ניהול המו"מ מטעמו לעוזר שהיה עסוק בנסיעות לחו"ל. אך לניהול מו"מ יש כללים בסיסיים, שהפרתם מעלה תהיות באשר לכוונתו האמתית של ישראל פרוש".

בתגובה, מסרו בסביבתו של פרוש ל'בחדרי חרדים' כי "אין גבול לעזות מצח של אותם גורמים מ'דגל התורה' באלעד. האם הרב ווינשטוק, שמשמש כראש כולל ונשלח על ידי הרבנים החסידיים נקרא "עוזר" של ראש העיר?!".

עוד הוסיפו כי "מותר לציין שהרב וויינשטוק נסע לשבת להילולא של רבו בפולין ומיד חזר ארצה, ובעוד שקריספל נסע לחופשה במרוקו, חבר המועצה פיני גרוס קורקע בארץ להצבעות בועדת הכספים. חבל שלא מפנימים שהבחירות כבר מאחורינו".

ישראל פרוש אלעד צוריאל קריספל משא ומתן העברת תקציבים דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד