י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אין חכם כבעל הניסיון?

אולמרט מעריך: נתניהו סיים את הקריירה שלו

רה"מ לשעבר אהוד אולמרט ומי שישב בעצמו בכלא בשל עבירות שחיתות חמורות, תוקף את רה"מ נתניהו: "אין לי ספק שהוא סיים, הוא לא יהיה ראש ממשלה וטוב שכך" • על הרעיון להקמת גוש שמאל: "אפשר לדבר על איחודים אחרי הבחירות"

אולמרט מעריך: נתניהו סיים את הקריירה שלו
אולמרט ונתניהו צילום: עמוס בן גרשום, לעמ

רה"מ לשעבר אהוד אולמרט התראיין היום (חמישי) בתכנית "הקבינט" ברדיו 103FM, והתייחס לשורה של נושאים, ביניהם גם לחקירות נתניהו.

אנחנו רואים את כל הלחץ על מערכות האכיפה ביחס לחקירות ראש הממשלה. מה אתה אומר לעצמך כשאתה רואה את זה?

"גם במקרה הזה אני חושב שהמידות מחייבות אותי לא לפסוק ולא להביע עמדה נחרצת. הריחות שעולים מהמטבח של משפחת נתניהו הם מאוד לא נעימים. אני מקווה שמערכת אכיפת החוק יקבלו החלטה מהירה, מדויקת וחסרת פשרות".

כמי שהיה בסיטואציה הזאת. האם בהגשת כתב אישום אתה רואה את הקואליציה מתפרקת?

"אני לא נוהג להיות פרשן. אני נמנע מלהתייחס לנושא למרות שיש לי ניסיון הפוליטי יותר מכל האנליסטים. אני חושב שביבי נתניהו סיים את שליחותו הלאומית. אין לי ספק בכך. איך בדיוק זה יבשיל להתפוצצות שתמנע ממנו את ההמשך זה טיפה מוקדם לומר אך אין לי ספק שהוא סיים, הוא לא יהיה ראש ממשלה וטוב שכך".

שימוע לפני בחירות או שראוי לדחות?

"יש נימוקים לכאן ולכאן. השאלה היא לא איך להזיק לראש הממשלה או איך להקל עליו. החקירה הזאת מתנהלת כבר כמה שנים והנתונים ידועים היטב למי שצריך לעסוק בזה. מי שהיה פרקליט מדינה בתקופתי ידע לדרוש בבית המשפט להשמיע עדות מוקדמת ופומבית נגדי כשאני יושב בספסל הנאשמים, דבר שלא היה לו תקדים במדינת ישראל. אז נדמה לי שהזמן שלקח לפרקליטות ולמשטרה בחקירות הללו היה ארוך, אולי ארוך מדי ומכל מקום - אין כאן קיפוח של זכויות הנאשם".

חלק ממה שקורה סביב העניין הזה הוא השיח שנהיה יותר ויותר אלים. כשאתה שומע אותו מה דעתך?

"השיח הציבורי במדינת ישראל בימים אלו לא מעורר תחושה נעימה. תרבות השיח, ההתנהלות, הסממנים הנלווים, הם ברמה שונה ממה שהורגלנו אליה. זה מעורר תחושה גדולה של מיאוס. המערכת הפוליטית מתנהלת היום בסטנדרטים שלא היו נמוכים מהם בהיסטוריה שלנו. אגב, גם השיח התקשורתי לא מצטיין".

מה דעתך על ההתנפלות על בני גנץ?

"כשהוא היה רמטכ"ל אני כבר לא מילאתי תפקיד במערכת הפוליטית. אני מכיר אותו בטרם היה רב אלוף. כמובן שההתנפלות הזאת היא מהחשש להתמודדותו בבחירות. הדברים שנאמרים נגדו הם לא המציאות שאני הכרתי על הרמטכ"ל. הוא אדם ראוי, רציני ונקי כפיים. הוא יצטרך להציג את עמדותיו, מה בכוונתו לעשות ומי השותפים שילכו איתו דרך. הוא עוד יעשה את זה. אני חושב שהאשמות הללו מיותרות ולא יעילות. ההשפעה שלהם עוד יכולה להיות הפוכה ולשמש לטובתו".

אנחנו מציינים עשור לסיום מבצע עופרת יצוקה שסופו היה שנוי במחלוקת בינך לבין אהוד ברק וגבי אשכנזי. אז סברת שנכון היה להמשיך את המבצע. בפרספקטיבה של היום, אתה עדיין סבור כך?

"בהחלט, המחלוקת על המבצע התחילה כמעט בהתחלתו. מותר לשר ביטחון לחשוב אחרת מראש הממשלה ומותר גם לרמטכ"ל להביע עמדה שונה. מעולם לא הטלתי דופי במי שלא חושב כמוני והביע עמדה שונה. חשבתי שאנחנו צריכים להתחיל במבצע מתוך אפשרות שנמשיך אותו לשלבים שתוכננו מראש. בניגוד למבצעים אחרים, מבצע עופרת יצוקה תוכנן לפרטי פרטיו".

המטרה הייתה כיבוש רצועת עזה?

"כן. הסרת השליטה הטרוריסטית על הרצועה תוך הבאת כוח בינלאומי. הוכחתי במלחמת לבנון השנייה שאפשר להביא כוח בינלאומי וחשבתי שזה מה שיקרה גם בעזה. אני חושב שפני המזרח התיכון היו נראים אחרת אם אכן כך היה".

אהוד ברק רוצה לחזור היום לחיים הפוליטיים. הוא ראוי בעיניך?

"אהוד ברק ואני לא חברים אבל אני ממש לא מנהל נגדו מלחמה. אין שום מניעה פורמלית שהוא יחזור. זה תלוי במערכת הקשרים שהוא יצר. להערכתי, מי שרוצה להצביע ללפיד שיצביע לו ומי שרוצה להצביע לגנץ שיצביע לו ולאחר הבחירות אפשר יהיה לדבר על איחודים. שכל אחד יציג את עמדותיו ולהערכתי התוצאה תהיה גוש שלא תומך בנתניהו שיהיה גדול יותר וכך נוכל להקים ממשלה אחרת". 

אהוד אולמרט בנימין נתניהו בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד