י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הגוש החוסם של דגל-ש"ס

אחרי 9 שעות: התקציב האלעדי הופל בשנית

ש"ס ו'דגל התורה' אולי מציגים כלפי חוץ ובראיונות בתקשורת כי פניהם לשלום ולאחדות למען תושבי העיר אלעד, אך מסתבר כי הגוש החוסם עליו סיכמו לפני הבחירות ושפרטיו פורסמו לראשונה ב'בחדרי חרדים', עודנו קיים | כך אחרי תשע שעות שבהן היה נראה כי העירייה מאשרת את התקציב - הוא הופל שוב

אחרי 9 שעות: התקציב האלעדי הופל בשנית
ישראל פרוש צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בתום דיון שנמשך עד שעות הלילה המאוחרות - דגל וש"ס הפילו שוב את הצעת התקציב של ראש העיר ישראל פרוש.

בפעם השנייה, לאחר שראש העיר אלעד ישראל פרוש, העלה את תקציב העירייה להצבעה נוספת, הגוש הפוליטי של דגל התורה וש"ס הפיל את ההצעה ברוב של 8 מתנגדים מול שישה תומכים.

הדיון שהחל בשעה 18:00 והסתיים רק בשעה 03:00 לפנות בוקר היה סוער במיוחד, לאחר שבמהלך תשע השעות ניסה ראש העיר להגיע לסיכומים על התקציב, יחד עם כלל חברי המועצה בו דנו בכל הסעיפים של התקציב.

הדיון מגיע לאחר שלפני כשלושה שבועות התקציב הופל בהצבעה הראשונה ולאחר מכן הודיע מנכ"ל העירייה על זימון ישיבה נוספת, תוך שהוא מציע ליו"ר וועדת הכספים צוריאל קריספל, להציע את הנושאים הנחוצים בתקציב ולהעלות אותם לדיון בוועדת הכספים.

אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי השינויים לא הגיעו עד לישיבת המועצה וראש העיר העלה את ההצעה המקורית, לדיון ולהצבעה, כאשר גזבר העירייה שמעון מועלם פתח את הדיונים כשהוא מעלה כל סעיף בהצעת התקציב לדיון החברים. במשך השעות הארוכות עברו החברים על הפרטים, כשיו"ר ועדת הכספים קריספל שהוזעק חזרה מטיול במרוקו, מעלה יחד עם ברק צברי תיקונים והצעות שינוי.

ראש העיר הודיע כי הוא מקבל את כל השינויים, שכללו בין השאר העלאת תקציב פר תלמיד למוסדות החינוך, פי שלושה מהתקציב הקיים. עם זאת, כדי לדאוג לאיזון תקציבי, הבהיר הגזבר כי הדבר יבוא על חשבון ניקיון העיר, שיצומצם וכן אירועי תרבות, זאת לצד מחיקת סעיפים נוספים כמו פרסום, ייעוץ ועוד.

בשלב מסוים הודיע יו"ר סיעת 'דגל התורה' אבי שטרן כי מדובר בהצעה לא אחראית, כשהוא מכוון להצעתו של קריספל. "תקציב פר תלמיד לא מגיע לתושבים. זה פרס להנהלת המוסדות שאולי יש מי שמייצג אותם כאן. אבל לא לתושבים", אמר. בשל כך הוא העלה הצעה חלופית המצמצמת את העלאת תקציב פר תלמיד המותירה את הגינון והניקיון על כנם, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ראש העיר הציע להמשיך את הדיון למחרת היום, אלא שקריספל התנגד לכך ובעקבותיו כל חברי הגוש והם דרשו להעלות את התקציב באופן מיידי.

כשביקש ראש העיר לעשות זאת, דרש קריספל לפתע שהדברים יגיעו בצורה מסודרת בטבלאות ולא בתיקונים שנעשו על דפי התקציב. דרישה זו הוסיפה עוד קרוב לשעה לישיבה עד להסדרת הטבלה במחשב.

ואז, לקראת השעה שלוש לפנות בוקר, לאחר תשע שעות של דיונים, העלה ראש העיר בפני חברי העירייה את שתי ההצעות החלופיות שהציעו קריספל ושטרן, אלא שככל הנראה בשל ההנחיות מלמעלה הצביעו חברי הגוש נגד שתי ההצעות שהם עצמם העלו.

ב'אגודת ישראל' בעיר אלעד זועמים ואומרים ל'בחדרי חרדים' כי "זה המשך ההתנהלות של דגל התורה בכל החודשים האחרונים. כלפי חוץ ובכלי התקשורת משדרים חיוכים ודיבורים יפים ובפועל פוגעים ב-50 אלף תושבי אלעד. כך זה במשא ומתן שהם מפוצצים בכל פעם, וכך זה בתקציב שהם עצמם מעלים ומתנגדים לו. למרות ההכחשות, הם מוכיחים במעשיהם פעם אחר פעם כי יש גוש חוסם וכי אין בכוונתם לסייע לתושבי אלעד. צר לנו שגורמים אינטרסנטיים מחוץ לעיר גוררים את אלעד למחוזות לא רצויים".

כזכור, זמן קצר לפני ישיבת העירייה, חשף 'בחדרי חרדים' כי הסעיף שפוצץ את שיחות המו"מ השקטות, היא דרישה שהציגו 'דגל התורה' וש"ס, לפיה אבי דיין ושי נתן לא יקחו חלק בקואליציה, כאשר ראש העיר פרוש סירב בכל תוקף לקבל את ההצעה.

תקציב עיריות דיוני תקציב ישראל פרוש אלעד צוריאל קריספל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד