י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סגן השר ליצמן בראיון ראשון לאחר הסכם האחדות

'בחדרי חרדים' זוכה להיות כלי התקשורת הראשון, שמביא את דברו של 'חתן השמחה' סגן השר ליצמן, לאחר חתימת הסכם הריצה המשותפת ברשימת 'יהדות התורה' | בראיון מיוחד הוא מתייחס לכל הנושאים. על המפץ החרדי: "רוצה להיות המפלגה הגדולה אחרי "הליכוד" > מיוחד

סגן השר ליצמן בראיון ראשון לאחר הסכם האחדות
ליצמן בראיון לארי קלמן צילום: באדיבות המצלם

המבוגר האחראי: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אולי 'חתן השמחה' אמש, מדבר לראשונה עם 'בחדרי חרדים' על האחדות ב'יהדות התורה', לאחר שהוביל את המהלך, למרות הקשיים בדרך והמשקעים שהותירו אחריהן תוצאות הבחירות המוניציפליות ובכל זאת דחף לסיים את הסאגה חודשיים ויותר קודם הבחירות.

"אני חושב שעשינו היסטוריה כאן והחלטנו לא לריב", פותח סגן השר ליצמן את דבריו בשיחה עם 'בחדרי חרדים',  "החלטנו לשים את כל הוויכוחים בצד, עשינו הסכם חצי חצי בדברים ויש 'פה ושם' שעוד צריך לסדר, אבל פחות יותר זה גמור ואני מברך על כך שזה ההסכם ולא נריב".

ליצמן אומר עוד, כי מדובר בהסכם היסטורי בשני מובנים: "א. ההסכם הזה היה ברצון משני הצדדים. ב. סיימנו את זה היום בוועדת השמונה והבאנו את זה היום לחתימה, זו החלטה היסטורית וגמרנו את זה מוקדם, כשאף מפלגה עדיין לא סגורה עם ההרכבים וההסכמים. אנחנו יודעים פחות או יותר את הדברים ועכשיו נתמקד בלהביא קולות".

סגן השר מתייחס בשיחה עם 'בחדרי' גם למחלוקות שנוצרו בעקבות המערכת המוניציפלית החולפת ואומר, "אני מקווה שהציבור יראה את האחדות, שהציבור יראה ששמנו את כל הדברים בצד, את כל המחלוקת. אני לא חושב שהמערכת המוניציפלית השפיעה, אבל בלי להיכנס למה שהיה, אנחנו בפרק חדש".

"אנחנו צריכים לנצל את המומנטום ולהכניס חמימות לציבור, שכולם יראו שאנחנו שמנו את כל הדברים בצד, והמסר הוא; עכשיו גם אתם תשימו את כל הדברים בצד, כפי שאמרתי שלא היה אף פעם כזו קדנציה טובה כפי שהיה ועזרנו לציבור", מוסיף סגן השר.

'בחדרי חרדים' שאל את ליצמן על הקשיים שיש בתוך 'אגודת ישראל', כאשר בחסידות בעלזא מבקשים לשנות את סדר המקומות ברשימה. ואומר כי, "תאמין לי אנחנו נתקדם, ס"ה אנחנו שליחי ציבור, יש עלינו מועצת גדולי התורה והם יחליטו את כל הדברים" ומבהיר כי בכל מצב "לא יהיה וויכוחים ב'אגודת ישראל'. נסתדר על הכל".

ולנושא המרכזי שמעסיק את התקשורת החרדית והכללית - המפץ החרדי:

ליצמן שנועד בחשאי עם יענקי קנייבסקי, נכדו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, אומר ל'בחדרי חרדים' כי, "זה ברור שנפעל ביחד עם ש"ס, אני מברך על כך, אני חושב שזה נכון לעשות את זה". ליצמן מבהיר כי אין כל קשר למצב הסקרים של ש"ס, או לכתב אישום צפוי נגד דרעי ואומר, "כי האחדות טובה. זה לא קשור לסקרים שם, אני בטוח שהסקרים מרמים".

"בכל אופן אנחנו רוצים ללכת ביחד ולראות פעם אחת שגם את זה אנחנו יכולים להביא", מוסיף ליצמן תוך שהוא מציין, כי, "כמובן, חייבים להביא בחשבון גם את האנשים של אלי ישי, לא יודע מי ומה, או של הרב מזוז וגם צריך לראות את הפלג".

כמה מנדטים תקבל 'יהדות התורה' המאוחדת?

"אם אנחנו נלך עם ש"ס אני רוצה להיות המפלגה הכי גדולה אחרי 'הליכוד'. אם אנחנו הולכים לבד יש לנו את כל הסיכויים אבל אני מפחד כבר להגיד, למה כי בעירייה לא כל כך הצלחתי...".

ליצמן מסרב להתייחס לקואליציה הבאה ועל סוגיית חוק הגיוס שתעלה מיד עם פתיחת הכנסת ה-21 ואומר כי "מוקדם לדבר, אבל גם חוק הגיוס, אתה הראשון שמדבר על זה, אף אחד לא מדבר על זה, לא העיתונאים ולא המפלגות זה לא על הפרק כרגע, וכרגע איש את רעהו חיים בלעו".

סגן השר מוסיף ותוקף את יו"ר 'העבודה' אבי גבאי על ספרו החדש, בו הוא מצהיר על כוונותיו לשנות חוקים בניגוד להלכה ולתורה, בהם תחבורה ציבורית בשבת ואומר כי, "גם גבאי יודע שאם הוא רוצה את המפלגות החרדיות, הוא לא יקבל אותם באג'נדה שלו, לכן יכול להיות שהוא החליט להתאבד".

לסיום הראיון מתייחס ליצמן גם לחשיפת 'בחדרי חרדים' כי גנץ מסרב לחבור ללפיד בעקבות החרם של ליצמן על לפיד שיקשה על הקמת קואליציה ואומר, "אני מברך את בני גנץ שהחליט לא להתאחד עם יש עתיד, אני חושב שהוא עשה בחכמה ועכשיו מה שהוא צריך... אני לא מתערב במפלגות אחרות אבל בני גנץ הוא איש ישר, בלי להיכנס לימין שמאל, אני לא מבין בזה. אני רק מבהיר שאנחנו עם לפיד לא נשב".

יעקב ליצמן המפץ החרדי סגן שר הבריאות בחירות ראיון מיוחד בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד