י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפרשה שלא דועכת

המשטרה על הראיות בחקירת נווה: הכל כדין

פרשת אפי נווה שהחליט אתמול להניח את המפתחות ולהתפטר, ממשיכה להעסיק את התקשורת בישראל | לאור הביקורת שנשמעה על כך שהעיתונאית הדס שטייף קיבלה חסינות מהמשטרה לאחר שהיא זו שפרצה לסלולר של נווה והשיגה את ההתפתחות הדרמטית, במשטרה הודפים ואומרים כי "הכל נעשה כדין"

משרדי להב 433. (צילום מסך יוטיוב)
משרדי להב 433. (צילום מסך יוטיוב) צילום: unsplash

פרשת אפי נוה לא דועכת: בבוקר שאחרי פרסום מקור הטלפון הנייד של אפי נוה, עד אתמול ראש לשכת עורכי הדין בישראל, וטענות שהעלה פרקליטו של נוה בדבר חוקיות הראיות מתוך הטלפון הנייד, המשטרה מתייחסת לראשונה לנושא.

"כל פעולות החקירה הרלבנטיות נעשו כדין, תוך איזון בין האינטרסים השונים הנוגעים לעניין" נמסר הבוקר ממשטרת ישראל. "החקירה מתנהלת באישור הגורמים המוסמכים, עם ליווי של פרקליטות מחוז מרכז ופיקוח של פרקליט המדינה, ומחמת הזהירות גם עם בקרה של בית המשפט אשר נתבקש לאשר פעולות חקירה שונות והוא שאישר עיון בחומר רגיש תוך הטלת מגבלות שונות".

מדובר בחקירה שמתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, שהשבוע הותרה חלקית לפרסום לאחר מספר שבועות של חרושת שמועות, בעניינו של אפי נווה, שבעקבות הפרשה הודיע על התפטרותו מהתפקיד ראש לשכת עורכי הדין.

בשלב זה, עדיין קיים צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה שלא הותר לפרסום מסרו מהמשטרה, והוסיפו כי מעבר לצרכי ניהול החקירה, קיימים גם שיקולים של פגיעה חמורה בפרטיותם של החשוד וצנעת הפרט של גורמים שונים, לרבות כאלה שכלל אינם קשורים לחקירה, עמם בא החשוד במגע ובגין שיקולים אלה החליט בית המשפט להוציא צו זה.

באשר לפרסומים כי הדס שטייף היא שהביאה את מכשיר הטלפון הפרוף לחוקרי היחידה, ציינו במשטרה כי החקירה עוסקת אך ורק בבדיקת חשדות לעבירות פליליות על פי אותו מידע בקשר למינוי שופטים, "ואיננה עוסקת בנושאים אחרים. בגלל רגישות החומר המשטרה והפרקליטות הגבילו עצמן בעיון בו".

אפי נווה שוחד מינוי שופטים הדס שטייף חסינות פריצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד