י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא נמאס לכם?

המפלגות שיצאו לסיבוב על גבם של החרדים

כשאין מה למכור, הסתה תמיד עובדת. כך לפחות חושבים במפלגות שונות, שיצאו בקמפיין תקשורתי מסית, על גבם של תושבי בני ברק החרדים ומאשימים אותם ב'הדרת נשים'

המפלגות שיצאו לסיבוב על גבם של החרדים
לפיד צילום: מרים אלסטר / פלאש 90
לאחר שבימים האחרונים החלו להופיע הקמפיינים לקראת הבחירות, המפלגות האנטי חרדיות מנצלות את ההזדמנות לצאת במאבק נוסף נגד הציבור החרדי, כשהם מאשימים את עיריית בני ברק שלא מאפשרת הצגת נשים במרחב העירוני של עיר התורה והחסידות.

מי שהחלה במאבק היא יו"ר 'התנועה' שמדשדשת על גבול אחוז החסימה, כשפרסמה אתמול (מוצאי שבת) סרטון בו סיפרה "על הסיבוב ליד הבית, בדרך לסופר, פתאום אני רואה את השלט הזה, שבו עיריית בני ברק דרשה להוריד את הפנים שלי מהשלט כי אני אישה".

לבני האשימה את עיריית בני ברק ואמרה כי "לא את הפנים שלי הם מבקשים להוריד, אלא את הפנים שלכן נשות ישראל, למעלה מחמישים אחוז מהאוכלוסייה, את הקול שלכם גברים ונשים שרוצים שישראל תהיה מדינה ליברלית שיש בה שוויון ושנשים יכולות לדבר, לעמוד בקדמת הבמה וגם להנהיג את המדינה".

מי שהצטרפה למאבק, היא יו"ר מרץ ח"כ תמר זנדברג, שכתבה היום (ראשון) "אנחנו כמובן לא נכנע, לא ניתן להם להכתיב לנו איך לחיות ולא נאפשר לחברות שילוט בלחץ דתי להדיר נשים מהמרחב הציבורי. היום נחביא את הנשים בשילוט - מחר הן לא תוכלנה להיבחר לכנסת. מרצ לא תתן לזה יד".

מי שהגדיל לרכוב על גבם של החרדים זו סיעת 'יש עתיד' שפנתה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיתערב בנוהל אותו הם מכנים 'הדרת נשים' בקמפיין שילוט חוצות באזור העיר בני ברק.

ב'יש עתיד' פנו למנדלבליט "על פי הפרסומים האחרונים בתקשורת, סירבה מחלקת הרישוי של עיריית בני ברק לאפשר הצבת שלטי חוצות בשטחה המוניציפאלי, בהן מופיעות מועמדות לבחירות הארציות. מן הכתבות האמורות עולה תמונה מטרידה כי מדובר באיסור גורף שמטרתו היא למנוע פרסומם של שלטים בהם מופיעות נשים".

"למעלה מן העובדה שמדובר באפליה אסורה על פי חוק ובהדרה בוטה ומכוערת של נשים מן המרחב הציבורי, מדובר בהחלטה מסוכנת לחברה הישראלית ולדמוקרטיה הישראלית. התנהלותה של עיריית בני ברק, מקוממת ויש לשים לה סוף. על כן, אנו קוראות לך להתערב בנושא", טענו במפלגה.
יש עתיד ציפי לבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד