י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תמשיכו ללמוד

בג"ץ קבע: חוק הגיוס יוכרע בקואליציה הבאה

תלמידי הישיבות יכולים לנשום לרווחה, בינתיים: בג"צ דחה את ההכרעה בעניין חוק הגיוס בכשבעה חודשים • החוק הנוכחי עדיין בתוקף, עד חודש תמוז

בג"ץ קבע: חוק הגיוס יוכרע בקואליציה הבאה
תלמידי ישיבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ההכרעה בקואליציה הבאה: בהרכב של תשעה שופטים, בית המשפט העליון קיבל את בקשת המדינה והודיע כי הוא דוחה את ההכרעה בחוק הגיוס בכשבעה חודשים, עד להרכבת הקואליציה הבאה.

שופטי בג"ץ הודיעו היום (ראשון) כי הם נעתרים לבקשת המדינה ומעניקים הארכה בתוקף של חוק הגיוס הנוכחי עד ל-28.7.19 (כ"ה בתמוז).

בכך, יאלצו חברי הכנסת ה-21 בתוך 90 יום מאז תתחיל עבודתה של הכנסת, להביא את חוק הגיוס לאישור סופי בקריאה שנייה ושלישית, כאשר מטבע הדברים, טרם ברור מי יהיו חברי הקואליציה ובאיזה מתכונת יעבור החוק שזוכה כיום להתנגדות מצידם של אנשי אגודת ישראל.

כזכור, המדינה פנתה בשבוע שעבר בפעם השלישית לבג"ץ וביקשה לדחות את מועד פקיעת חוק הגיוס, לאחר הרכבת הממשלה הבאה ותחילת פעילותה של הכנסת ה-21.

בפנייה רשמית ששיגרה מחלקת הב"גצים בפרקליטות המדינה, ביקשה המדינה לדחות את המועד בו היה אמור לפקוע חוק הגיוס, ממחר - לעוד שבעה וחצי חודשים 28.7.2019 (כ"ה בתמוז תשע"ט).

בבקשתה נימקה המדינה כי "היא העמידה לנגד עיניה את החלטתו של בית המשפט הנכבד שנעתרה לדחייה השנייה לחוקק את חוק הגיוס", אלא שהיא נימקה כי הבקשה הגיעה בעקבות החלטת ראשי הקואליציה לצאת לבחירות ושחוק הגיוס הוא "אחד מהסוגיות הסבוכות והמורכבות ביותר במדינת ישראל".

חוק הגיוס החלטת בגצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד