י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
העליות והמורדות > והזירה שעדיין פתוחה

הציר לאורך הכישלון: איך הברית בין ש"ס ל'דגל' - התנפצה בפנים

זה היה נראה מזהיר ומבטיח - ב'אגודה' הכריזו מלחמת חורמה ואפשר לומר שדי כשלו ברוב החזיתות | אולם מבלי משים הברית בין ש"ס ל'דגל' מלבד ירושלים, החלה לצבור סדקים בזה אחר זה | ומה עומד מאחורי שורות האיום של ש"ס כלפי 'דגל' לאחר הכניסה לקואליציה בבית שמש בלעדיהם | ארי קלמן מנתח את המצב

הציר לאורך הכישלון: איך הברית בין ש"ס ל'דגל' - התנפצה בפנים
אריה מכלוף דרעי / משה גפני צילום: הדס פרוש / מרים אלסטר, פלאש 90

זו היתה תגלית השנה, הברקת השנה, המהלך הפוליטי החכם ביותר שנעשה בזירה הפוליטית בשנים האחרונות. הוא החל בזלזול, אך אט אט התגלה כממשי, ב'אגודת ישראל' נלחצו ממנו ואז הוא נגמר ב"ואווו" גדול. אין ילד שלא ידע לשחזר את המילים: "ניצחון לאורך כל הציר".

ב'אגודת ישראל' לא ידעו מנוחה ממנו, יוסי דייטש היה בהלם, ישראל פרוש חטף שוק, ומאיר רובינשטיין לא ידע מנוחה מחשש שהציר יפגע גם בו.

אבל אם נעשה סיור מוחי קצר ברחבי הארץ, נגלה שהוא לה עבד יותר מדי. נתחיל בצפון עם חיפה, בעיר האדומה ש"ס עדיין ממתינה בציפייה לאוקי של מיכי אלפר, שעם שני מנדטים בלבד הפך לשריף של העיר - בכדי שיפתח להם את הדלת לקואליציה, כך גם בצפת, 'דגל התורה' מחזיקה בצ'ק פתוח בלשכת ראש העיר, ולעומתה - ש"ס ממתינה בסבלנות.

גם אם נרד למרכז הארץ, ש"ס בביתר עילית לא ידעה לגבות את החבר מ'דגל התורה' בשעת צרה, ובפתח תקווה שושבין הניצחון של רמי גרינברג לא מסייע ל"חברים" ב'דגל התורה' (יהדות התורה) לקבל את הג'ובים הנחשקים.

אז כן, בירושלים ללא ספק ה'ציר" הביא ניצחון אדיר, הברקת השנה, מהלך פוליטי שיחוקק בהיסטוריה הירושלמית, אבל דווקא אצל השכנים בגבעת זאב עדיין מאושפזים הפצועים של מלחמת האחים.

מסתבר איפוא, כי הציר לא בדיוק הצליח לכל אורכו. כעת המבחן שכשל בבית שמש, נותר אך ורק למבחן אחרון והחלטי באלעד, כאשר הוא הסיבה להודעה החריגה של ש"ס שפורסמה אמש - אולי כניסיון בלימה ולהציל את הכבוד הספרדי לפחות באלעד.

אחרי הכל, לא בכל יום, מפלגות שהיו בברית שנראתה כמזהירה ומבטיחה - תוקפים זה את זה, לא בכל יום שתי סיעות חרדים מכנות זו את זו 'בוגדים' ולא בכל יום אריה מכלוף דרעי שורף גשרים מאחוריו.

המסקנה הפשוטה היא, שבש"ס התייאשו, התייאשו מחיפה, התייאשו מבית שמש, התייאשו מגבעת זאב, התייאשו מראש העין, אבל לא מאלעד, בו הם מחזיקים מסמך הבנות שנחשף ב'בחדרי חרדים', עליו לא יוותרו כל כך מהר.

בש"ס מחזיקים את החתימה של בכיר 'דגל התורה' חה"כ אורי מקלב, שמתחייב להעניק להם את תיק תכנון ובנייה המקומי ועליו הם לא יוותרו לעולם.

ואם זה לא הספיק, ב'דגל התורה' קיימת אופוזיציה אלעדית, שאומרת בשיחות סגורות כי אי אפשר לוותר על התיק הנחשק, האופוזיציונרים אף מצאו סולם לרדת מהעץ, הם טוענים כי ההסכם נחתם רק במקרה שפינדרוס ינצח, זה לא קרה (כידוע...). והנה לנו פתח נוסף לגט כריתות סופי עם "השלכות" מרחיקות לכת, כפי שאיימו בש"ס.

כעת בש"ס, שכזכור התייאשו משאר הזירות, מכוונים את כל הנשק לזירה המבעבעת - אלעד, בה עדיין ניתן אולי להציל את הכבוד האבוד, הם מכנים את 'דגל' כבוגדים במקום שדרכם נפרדו מזמן ולא שיתפו פעולה מהיום הראשון, אבל הכוונה המוטמנת בין השורות, היא - אבוי ל'דגל' אם הם יבגדו בנו באלעד.

לסיום נאמר, האמת היא, ש'דגל' לא באמת לקחו מש"ס את התפקידים, שכן הם בכלל דרשו את תפקיד הסגן בשכר או את ראשות המועצה הדתית, שלא נמצא גם היום בידי 'דגל', אולם זוהי קריאה אחרונה למי שחושק להחזיק בתיק התכנון ובנייה ואף מוכן להתאבד על זה.

תכל'ס שווה לעקוב.

ברית פוליטית דגל התורה ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד